PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Pracodawcy powinni się cieszyć

„Zetki” coraz śmielej wkraczają na rynek pracy. Studiują, zgłaszają się na praktyki i staże, łącząc pracę z nauką. Są ambitni i pracowici - mogą stanowić cenny nabytek dla firm. Właśnie około 400 tys. z nich opuszcza uczelniane mury.

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 24 lip 2019 11:22
Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Pracodawcy powinni się cieszyć
Z urodzili się po 1995 roku, a to oznacza, że najstarsi z nich ukończyli właśnie 24 lata i wkraczają na rynek pracy. (fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Według danych GUS co roku blisko 400 tys. absolwentów opuszcza mury szkół wyższych.
  • Tegoroczni są przedstawicielami pokolenia Z. I choć wyróżnia się kilka pokoleń to właśnie o „Zetkach” mówi się, że są tą generacją, która zmieni świat.
  • Jak na ich przyjęcie powinni nastawić się pracodawcy?

Przedstawiciele pokolenia Z urodzili się po 1995 roku, a to oznacza, że najstarsi z nich ukończyli właśnie 24 lata i wkraczają na rynek pracy. Czym różnią się od poprzednich pokoleń? Bardzo aktywne korzystają z nowoczesnych technologii. Są to już tzw. digital natives – osoby, które nie pamiętają czasów sprzed epoki internetu. Cechuje ich oswojenie z globalizacją, ponadnarodowością biznesu, kultury, gospodarką wolnorynkową. Wynika z tego szereg wyzwań istotnych dla pracodawców. 

Pracodawcy powinni wiedzieć, że są to osoby, które mocno stawiają na work-life balance, duży nacisk kładą na atmosferę w pracy. Cechuje ich zadaniowe podejście, oczekiwanie bycia pokierowanym, ambicja, stawianie na rozwój osobisty, wysoka samoocena.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: Pokolenie Y wyzwaniem dla rekruterów

- Obserwując to pokolenie, widać, że ważne są dla nich tradycyjne wartości zawodowe. Jasna ścieżka kariery, stabilizacja, a także możliwość wykorzystania nabytej podczas studiów wiedzy to klucz do efektywnej współpracy z nimi. Bardzo trudno będzie zatrzymać takiego pracownika w firmie, jeśli pracodawca nie będzie umiejętnie nim zarządzał w swoim przedsiębiorstwie. Największym wyzwaniem, przed jakim dzisiaj stajemy - zarówno my - rekruterzy, jak i pracodawcy - jest pozyskanie lojalności pokolenia Z - komentuje Magda Bargieł, HR director Poland The Adecco Group.

Jak przekonać do siebie?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Pracodawcy powinni się cieszyć

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • K.Olczak 2019-10-17 09:35:53

    Mi często praca zdalna pozwala wykonać więcej zadań w domu niż w biurze. W biurze co chwilę ktoś przyjdzie do pokoju, o coś się spyta, a w domu mam kontakt z pracownikami dzięki chatowi w systemie, w którym pracuję firmao.pl/register . Widzę, że to jest bardzo ważne dla pokolenia Z

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA