PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Z nie chce pracować na etacie, a jeśli już - to na określonych warunkach

• Pokolenie Z to zupełnie inna generacja niż wszystkie badane do tej pory - nie zna świata sprzed powstania tabletów czy mediów społecznościowych.
• Siła nabywcza nowego pokolenia szacowana jest na 44 miliardy dolarów.
• Największym wyzwaniem dla pracodawców będzie pozyskanie lojalności Zetów - wynika z raportu EY.
• Młodzi mają w sobie ducha przedsiębiorczości oraz innowacyjności. Sześciu na dziesięciu chce założyć własny biznes.

  • Autor: jk
  • 1 cze 2016 15:03
Pokolenie Z nie chce pracować na etacie, a jeśli już - to na określonych warunkach
71 proc. młodych zdaje sobie sprawę, że ich pierwsza firma najpewniej upadnie - mimo to - chcą spróbować. (Fot. Garry Knight/ Flickr, lic. CC BY 2.0)
REKLAMA

Millenialsi są skoncentrowani wyłącznie na sobie, niesamodzielni, ale jednocześnie są kreatywnymi idealistami. Tymczasem pokolenie Z (reprezentowane przez osoby urodzone po 1990 r.) ma doskonałą świadomość samego siebie, jest samodzielne, realnie patrzy na świat i jest wyjątkowo innowacyjne.

Czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przede wszystkim Zety to generacja, która nie zna świata sprzed ataku terrorystycznego na World Trade Center w Nowym Jorku czy sprzed największego od lat 30. XX wieku kryzysu gospodarczego. To pierwsze prawdziwe dzieci nowoczesnych technologii. Dla nich normalne relacje z innymi ludźmi to kontakt poprzez media społecznościowe. Ponad połowa ankietowanych (biorących udział w badaniu „Gen Z: Digital in their DNA", JWT Intelligence, 2012) deklarowała, że łatwiej jest im się porozumiewać cyfrowo niż w tradycyjny sposób.

Wartości pokolenia Z

Ponad 60 proc. nastolatków chce założyć własny biznes. Nie chcą pracować na etacie. Mają w sobie ducha przedsiębiorczości oraz innowacyjności. 71 proc. zdaje sobie sprawę, że ich pierwsza firma najpewniej upadnie. Nie potraktują tego jako porażki, tylko jako metodę nauki biznesu.

57 proc. woli oszczędzać niż natychmiast wydawać pieniądze. Aż 89 proc. spędza swój wolny czas w sposób produktywny i aktywny. Jednocześnie ponad 40 proc. obawia się, że największy wpływ na ich życie będzie miała przemoc w szkole, z którą spotykają się na co dzień.

Trzy drogi do celu

Raport EY pokazuje, że istnieją trzy sposoby dotarcia do obecnych nastolatków. Po pierwsze, firmy muszą się dostosować do stale zmieniających się potrzeb pokolenia Z. Muszą dać im to, co te pokolenie ceni najbardziej, w sposób wygodny dla niego.

Po drugie, firmy muszą im pozwolić współuczestniczyć w wypracowywaniu rozwiązań. Trzeba stworzyć wiele możliwości, by sami wybrali co, jak, kiedy i gdzie chcą kupić. A po trzecie, przedsiębiorstwa muszą wypracować relację wzajemnego szacunku, demonstrując lojalność wobec pokolenia Z, zanim nastolatkowie o to poproszą.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Pokolenie Z nie chce pracować na etacie, a jeśli już - to na określonych warunkach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ewa 2016-06-07 12:52:56

    "Rodzice millenialsów to grupa „helikopterów”, osób nadopiekuńczych, które ciągle angażowały się w wychowanie dzieci i w ich życie. Skutkuje to tym, że 24 proc. 25-34-latków nadal mieszka ze swoimi rodzicami, podczas gdy w 1980 roku ten odsetek wynosił jedynie 11 proc." a przepraszam bardzo, gdzie te osoby mają mieszkać jak na start mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości 1500 zł netto albo i mniej? :)

  • Monika 2016-06-02 18:50:58

    Dokładnie, zgadzam się z komentarzem Aliny! Urodziłam się w roku '92, doskonale pamiętam świat sprzed ataku na World Trade Center, jak również doskonale pamiętam świat sprzed powszechnego Internetu czy rozwiniętej telefonii komórkowej. Myślę, że należałoby rozważyć przeniesienie umownej granicy pokolenia Z na rok mniej więcej 1996-97.

  • Alina 2016-06-02 11:41:33

    "Przede wszystkim Zety to generacja, która nie zna świata sprzed ataku terrorystycznego na World Trade Center w Nowym Jorku...". Najmocniej przepraszam, ale analizując Państwa tekst wyłapałam informację, iż pokolenie Z to pokolenie urodzone po 90r. Generalnie nic nie wie, nic nie widziało i mało wie o życiu.. W roku, w którym miejsce miała katastrofa WTC miałam 10 lat. Bardzo dobrze pamiętam co się wtedy działo, ale nie straciłam tego dnia pamięci. Wiem też co działo się przed.. skąd te błędne wnioski?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.