PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pokolenie Z jest przekonane, że pracodawcy dostosują się do ich potrzeb

Po raz pierwszy w historii w miejscu pracy spotkają się aż cztery różne generacje: Baby Boomers – czyli pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie X, pokolenie Milenium oraz Z. Zarządzanie tak zróżnicowaną grupą będzie stanowiło ogromne wyzwanie.

  • Autor:jk
  • 7 wrz 2015 19:50
Pokolenie Z jest przekonane, że pracodawcy dostosują się do ich potrzeb
35 proc. badanych reprezentujących starsze generacje przyznało, że wejście pokolenia Z na rynek pracy będzie wiązało się z pewnymi zawirowaniami, Fot. fotolia
REKLAMA

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh, według 52 proc. zatrudnionych pracodawcy nie potrafią sprostać oczekiwaniom wielopokoleniowej kadry pracowniczej. Jednocześnie zróżnicowany pokoleniowo zespół uznawany się przez większość respondentów (88 proc.) za atut firmy.

Odmienny styl pracy

Jakie są największe wyzwania z którymi muszą zmierzyć się pracodawcy? 35 proc. badanych reprezentujących starsze generacje przyznało, że wejście pokolenia Z na rynek pracy będzie wiązało się z pewnymi zawirowaniami. Zdaniem 65 proc. respondentów każde z pokoleń reprezentuje inny styl pracy.

Czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?

Zmniejsza się również znaczenie komunikacji twarzą w twarz. Podczas, gdy wśród Baby Boomers w taki sposób najchętniej kontaktuje się 77 proc. wśród pokolenia Z odsetek ten spada do 58 proc. Różnice można również zaobserwować na przykładzie oczekiwań wobec pracodawcy.

Pracodawcy dostosują się do Zetów?

Aż 73 proc. osób z pokolenia Z jest przekonanych, że przyszli pracodawcy dostosują się do ich potrzeb. Wśród pozostałych badanych z tym stwierdzeniem zgadzało się zaledwie 48 proc.

- Pokolenie Z odmienni środowisko pracy, młodzi pracownicy znają możliwości nowych technologii i potrafią z nich korzystać. Dla firm odpowiednie wykorzystanie potencjału, który drzemie w wielopokoleniowym zespole będzie musiało wiązać się z inwestycją w nowoczesne narzędzia – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. - Aby osiągnąć sukces musimy być elastyczni – wtłaczanie wszystkich do tych samych tradycyjnych ram nie pozwoli na efektywne wykorzystanie potencjału, który wnosi każde z pokoleń - dodaje.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pokolenie Z jest przekonane, że pracodawcy dostosują się do ich potrzeb

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.