PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Z jest gotowe na ciężką pracę

• Pracownicy z pokolenia Z - urodzeni w latach 90. i później - znani są z biegłości w poruszaniu się po świecie nowych technologi.
• Co ciekawe, ponad połowa z nich nadal woli tradycyjną rozmowę i pracę w małym biurze od komunikatorów, maili i videokonferencji.
• 40 proc. uważa, że w ciągu najbliższej dekady ich stanowiska zostaną zautomatyzowane, przez co gotowi są na cięższą pracę niż przedstawiciele poprzednich pokoleń.

  • Autor:JP
  • 23 cze 2016 13:38
Pokolenie Z jest gotowe na ciężką pracę
Przedstawiciele pokolenia Z używają średnio 3 elektronicznych urządzeń dziennie. (Fot.: Youtube)
REKLAMA

Z najnowszych badań firm Robert Half i Enactus wynika, że już w 2020 roku przedstawiciele generacji Z będą stanowić 20 proc. wszystkich osób zatrudnionych. Charakterystyka ich pracy – multizadaniowość, chęć wykonywania obowiązków z domu czy korzystanie ze średnio 3 elektronicznych urządzeń dziennie – w najbliższej przyszłości silnie wpłynie na model funkcjonowania przedsiębiorstw. Co więcej, według najnowszej analizy Infosys aż 3/4 zetek ma świadomość, że obecny system edukacji nie uczy ich kompetencji wymaganych przez pracodawców i oczekuje od przedsiębiorców większego wsparcia.

Czym jednak zetki wyróżniają się z czteropokoleniowego tłumu osób aktywnych zawodowo? W przeciwieństwie do zapracowanych baby boomersów, generacji X dbającej o zachowanie równowagi między karierą a życiem prywatnym oraz szukających zawodu z misją przedstawicieli Y, osoby z pokolenia Z cechuje naturalna biegłość w poruszaniu się po świecie nowych technologii oraz chęć doskonalenia umiejętności zarządzania ludźmi. A jak młode pokolenie szuka pracy? Badania pokazują gwałtowny zwrot w stronę technologii mobilnych. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Generacja Z to jedyne prawdziwie „technologiczne” pokolenie. Zostało wychowane w dobie rozkwitu nowoczesnych technologii, jest biegłe w wykorzystywaniu gadżetów, nowinek, żyje w wirtualnym świecie. Młodzi ludzie używają teraz telefonów do wszystkiego, m.in. nauki, wyszukiwania informacji, komunikacji, a coraz częściej także szukania pracy. Oferty chcą przeglądać wszędzie i mieć do nich dostęp w trakcie podróży, zakupów czy spaceru. Firmy muszą więc inwestować w intuicyjne i atrakcyjne aplikacje mobilne, dedykowane działaniom rekrutacyjnym. Ważną rolę odgrywa także grywalizacja, możliwość zabawy, nietypowe rozwiązania i happeningi, wszystkie powiązane z rozwiązaniami technologicznymi. Tylko w ten sposób nadążą za wyjątkowo wymagającymi osobami z generacji Z – mówi Anna Kosińska, menedżer marketingu i employer brandingu w Luxoft Poland.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pokolenie Z jest gotowe na ciężką pracę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.