PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie Y, motywacja: Jak zrozumieć igreka?

• Zgodnie z prognozami ekspertów, w ciągu kolejnych 10 lat millenialsi zdominują rynek pracy, będą stanowić 75 proc. wszystkich pracowników w firmach.
• Już teraz pracodawcy mają problem z budowaniem relacji z młodym pokoleniem, narzekając na jego brak lojalności oraz specyficzny system pracy.
• Wynika to głównie z różnic pokoleniowych, które warto dostrzec i zrozumieć, tak aby umiejętnie zarządzać millenialsem i efektywnie wykorzystać jego atuty.

  • Autor: jk
  • 8 lis 2016 12:22
Pokolenie Y, motywacja: Jak zrozumieć igreka?
Firmy, którym zależy na budowaniu efektywnego zespołu powinny więc inwestować w swoich pracowników – nie tylko najmłodszych. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Pokolenie Y wciąż nie cieszy się dużą sympatią wśród pracodawców. Do millenialsów przylgnęła łatka nielojalnych i roszczeniowych pracowników, którzy bez wahania zmieniają miejsce pracy, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja. Lista zarzutów wobec igreków jest jeszcze dłuższa: brak cierpliwości, niskie umiejętności interpersonalne, czy niechęć do podporządkowania się obowiązującym regułom to kolejne, wymieniane przez firmy, przywary młodych ludzi.

Oczywiście, mówi się też o zaletach młodych pracowników – ich wielozadaniowości, otwartości na nowe środowisko, czy doskonałym obyciu z nowymi technologiami. Jak więc dotrzeć do młodego pokolenia?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Millenialsi, jak każde pokolenie na rynku pracy, mają swoje wady i zalety. Problem tkwi głównie we wzajemnym nierozumieniu, wynikającym z różnic pokoleniowych. Na szczęście, im więcej młodych ludzi na rynku pracy, tym więcej mówi się o umiejętnym zarządzaniu młodym zespołem. Pracodawcy zaczynają dostrzegać, że nie da się efektywnie pracować z millenialsami bez próby zrozumienia, kim są dzisiaj młodzi ludzie i w jaki sposób można ich zmotywować – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

Na (indywidualnej) ścieżce kariery

W przeciwieństwie do generacji X, dla której praca stanowiła wartość samą w sobie, millenialsi za wartościową określają pracę, która faktycznie ich interesuje i rozwija. Nie przez przypadek szkolenia i rozwój wymieniane są wśród czołowych kryteriów wyboru pracodawcy, nierzadko ważniejszym niż wysokość wynagrodzenia.

Na motywację millenialsów wpływa też sposób, w jaki są oni zarządzani przez swoich menedżerów. (Fot. Fotolia)
Na motywację millenialsów wpływa też sposób, w jaki są oni zarządzani przez swoich menedżerów. (Fot. Fotolia)

Firmy, którym zależy na budowaniu efektywnego zespołu powinny więc inwestować w swoich pracowników – nie tylko najmłodszych. W przypadku młodych ludzi taka inwestycja zwraca się z nawiązką – poza rozwojem kompetencji pracownika zyskujemy też jego motywację oraz lojalność.

Ponadto, młodzi ludzie znają swoje potrzeby, są świadomi oczekiwań względem pracodawców i mają z reguły jasno nakreśloną drogę rozwoju zawodowego. Aby zatrzymać na dłużej młodego pracownika w firmie, warto więc pokazać mu, że mamy długofalowe plany wobec jego rozwoju w firmie, poprzez regularnie analizowaną indywidualną ścieżkę kariery.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pokolenie Y, motywacja: Jak zrozumieć igreka?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.