PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pokolenie 50+ na rynku pracy ofiarą stereotypów?

Z roku na rok rośnie liczba aktywnych na rynku pracy osób po 50. roku życia. Tę grupę zawodową wyróżnia wiele zalet – pracowitość, lojalność, dokładność. Niestety wciąż pokutuje wiele stereotypów zarówno wśród pracodawców jak i współpracowników.

  • Autor: AW
  • 20 lis 2019 11:24
Pokolenie 50+ na rynku pracy ofiarą stereotypów?
Warto, aby działy HR wdrażały strategie przeciwdziałające dyskryminacji ze względu na wiek, tym bardziej, że na rynku mamy coraz więcej wartościowych specjalistów (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • W raporcie "Pokolenie 50+ w pracy - prawda i stereotypy" autorstwa Essilor Polonia i BIGRAM zostały przedstawione opinie zarówno przedstawicieli działów HR, jak i pracowników 50+, tzw. silversów.
  • Zależało nam na tym, żeby zgłębić ten temat i, być może, zmienić politykę zatrudniania osób. Chcieliśmy sprawdzić, jak Silversi patrzą na rynek pracy, a także w jaki sposób postrzegają silversów działy HR - podkreśla Adam Mamok, dyrektor zarządzający Essilor Polonia.
  • Przedstawiciele pokolenia 50+ uważają, że to, co ich wyróżnia na rynku pracy, to przede wszystkim doświadczenie, komunikatywność i uczciwość.
  • Zaprzeczają stereotypom obecnym na rynku - są gotowi do podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Co więcej, podążają za nowymi technologiami - większość korzysta z portali społecznościowych (LinkedIn, Facebook).

Jak wynika z raportu, pokolenie 50+ wyróżnia się pod względem wykształcenia i stażu pracy. Dominują osoby (59 proc.), które ukończyły studia podyplomowe i doktoranckie. Pomimo bogatej historii zawodowej są to osoby lojalne w stosunku do pracodawcy. Tylko 8 proc. respondentów z pokolenia silversów w swoim CV ma więcej niż 10 firm.

Zalety oczami pracowników i pracodawców

Jakie zalety, zdaniem przedstawicieli działów HR, wyróżniają pracowników 50+? Najwięcej osób wskazało na: duże doświadczenie zawodowe – tak twierdzi 83 proc. ankietowanych przedstawicieli działów HR, odpowiedzialność i lojalność wobec pracodawcy – 75 proc., brak skłonności do częstych zmian pracodawcy – 64 proc. oraz dyscyplina pracy – 60 proc.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Powyższe odpowiedzi częściowo pokrywają się z opiniami przedstawicieli pokolenia 50+, gdyż na pytanie o cechy charakteru skutecznego pracownika, odpowiedzieli następująco:
- doświadczenie 85 proc.
- komunikatywność 77 proc.
- uczciwość 72 proc.
- pracowitość 69 proc.
- lojalność 49 proc.

Wady 50- i 60-latków na rynku pracy – fakty i mity

Najwięcej ankietowanych (64 proc.) osób z działów HR uważa, że wadą, która odróżnia pokolenie 50+ od pracowników z innych pokoleń jest brak znajomości języków obcych. Tuż po tym jest rutyna/ brak elastyczności/ niechęć do wprowadzania zmian (58 proc.). Na trzecim miejscu - nienadążanie za zmianami technologicznymi – 42 proc. respondentów; brak innowacyjności (26 proc.); praca „na przeczekanie” (17 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pokolenie 50+ na rynku pracy ofiarą stereotypów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.