PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Podróże służbowe w handlu. Jak często, jak długo i kto za to płaci?

Specjalista ds. podróży służbowych? Takiego pracownika posiada co trzecie przedsiębiorstwo - wynika z badania Diners Club Polska.

  • Autor:jk
  • 19 lut 2018 20:31
Podróże służbowe w handlu. Jak często, jak długo i kto za to płaci?
Na standard podróży służbowych handlowcy nie powinni narzekać. (Fot. Fotolia)
REKLAMA
  • Ponad połowa polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw organizuje podróże służbowe.
  • Najwięcej czasu w delegacji spędzają reprezentanci firm handlowych.
  • To oni najczęściej również dysponują samochodami firmowymi i kartami służbowymi – wynika z badania Diners Club Polska.

Co piąta polska firma handlowa z sektora MŚP wysyła pracowników w podróże służbowe – wynika z badania Diners Club Polska. 40 proc. wyjeżdżających, w delegacji jest średnio raz na tydzień lub częściej. W porównaniu do pracowników pozostałych badanych branż (usługowej, przemysłowej i rolniczej), to handlowcy najwięcej czasu spędzają w podróży. Ponad 80 proc. ich wyjazdów trwa dwa dni lub dłużej.

W pakiecie samochód firmowy i karta służbowa

Na standard podróży służbowych handlowcy nie powinni narzekać. Na większość wyjazdów udają się samochodem - 85 proc. z nich korzysta z auta firmowego, dużo mniej, bo 7 proc. jeździ prywatnym pojazdem. Delegaci nie korzystają raczej z transportu kolejowego, ale zdarza im się podróżować również samolotem. Na ten środek transportu wskazało ponad 7 proc. właścicieli firm.

Czytaj też: Podróże służbowe i delegacje: warunki, diety, rozliczanie

- Niecałe 17 proc. polskich MŚP zadeklarowało, że koszty podróży służbowych opłaca kartą firmową. Najczęściej praktykują to firmy handlowe. Co trzecia z  nich w delegacji posługuje się służbową kartą. Za to ponad 56 proc. pracowników tej branży otrzymuje gotówkę w formie zaliczki, którą potem rozlicza. Niecałe 13 proc. badanych koszty wyjazdu opłaca z  własnej kieszeni, a następnie czeka na ich zwrot – mówi Monika Grabowska z Diners Club Polska.

Jak pokazuje badanie Diners Club, to w dużych firmach handlowych najczęściej możemy spotkać osobne stanowisko dla osoby odpowiedzialnej wyłącznie za organizację podróży służbowych. Takiego pracownika posiada co trzecie przedsiębiorstwo.

Szerokie perspektywy

Ponad 92 proc. właścicieli MŚP zajmujących się handlem oceniło sytuację finansową swojej firmy na bardzo dobrym (32 proc.) lub dobrym (60 proc.) poziomie. Jednocześnie, co trzeci przedsiębiorca uważa, że najbliższe 12 miesięcy pozytywnie wpłyną na jego firmę.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Podróże służbowe w handlu. Jak często, jak długo i kto za to płaci?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Arek 2018-02-20 00:23:25

    Dużo jeżdżę służbowo, żeby koszty były troche mniejsze korzystam z aplikacji Traveg.pl ogłaszam że jadę do miasta x i zawsze znajdą się jacyś chętni :)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.