PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Podczas pandemii relacja marka-konsument zyskała na znaczeniu

Relacja marka-konsument zyskała podczas pandemii, kiedy interakcje przeniosły się w jeszcze większym stopniu do internetu - wynika z opublikowanego w środę raportu "From disparate signals to transformative action" firmy doradczej Deloitte.

  • Autor:PAP/JP
  • 19 maj 2021 11:36
Podczas pandemii relacja marka-konsument zyskała na znaczeniu
80 proc. konsumentów podejmuje decyzje o zakupie danego produktu w oparciu o emocjonalną więź z marką (fot. archiwum)
REKLAMA

Wzrost znaczenia relacji pomiędzy marką a konsumentem potwierdza 84 proc. ankietowanych w badaniu dyrektorów marketingu. W ich ocenie klienci zaczęli przywiązywać większą wagę do jakości cyfrowych doświadczeń.

Cytowany w raporcie podsumowującym badanie partner i lider Deloitte Digital w Europie Środkowej Jan Michalski ocenił, że "konsumenci nie tylko oczekują odpowiedzi na swoje bieżące potrzeby, ale liczą również na to, że ich opinie będą brane pod uwagę w procesie tworzenia kolejnych produktów i usług.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Odpowiedzi takiej udzieliło aż 82 proc. respondentów.

Z ankiety Deloitte wynika zatem, że "relacja marka-konsument zyskała podczas pandemii, kiedy interakcje przeniosły się w jeszcze większym stopniu do internetu".

"Uważam, że doświadczenie klienta staje się najważniejszą częścią strategii marki i wyznacznikiem nowych wartości" - dodał Michalski, odnosząc się do najnowszych danych.

Według Deloitte, 80 proc. konsumentów podejmuje decyzje o zakupie danego produktu w oparciu o emocjonalną więź z marką. "Dlatego firmy, które dbają o jak najlepszą jakość obsługi klienta, odnotowują pięciokrotnie większy wzrost przychodów od firm, które tego nie robią" - czytamy w raporcie podsumowującym ankietę.

Z badania wynika, że 62 proc. konsumentów uważa, że ma "relację" z jakąś marką. 69 proc. deklaruje, że "wspaniała obsługa klienta, na której można polegać" to czynnik, który decyduje o tym, iż dana marka staje się ich ulubionym wyborem, jeśli chodzi o zakupy online.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Podczas pandemii relacja marka-konsument zyskała na znaczeniu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.