PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Podczas kryzysu z 2008 r. zaczęli od zwolnień. Tym razem wybrali inną drogę

Zamiast podejmować decyzje i tylko informować o nich, postanowiłam rozmawiać z moimi pracownikami. Wspólnie zadecydowaliśmy, jakie działania pomogą nam wyjść z kryzysu. Ludzie są największą wartością firmy - to oni znaleźli sposoby na obniżenie kosztów i zwiększenie sprzedaży - mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka.

Podczas kryzysu z 2008 r. zaczęli od zwolnień. Tym razem wybrali inną drogę
Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • By utrzymać zatrudnienie, pracownicy MB Pneumatyka wraz z właścicielką Małgorzatą Bieniaszewską dokonali dywersyfikacji rynku i znaleźli rozwiązania pozwalające utrzymać sprzedaż - spółka weszła do branży lotniczej oraz sektora grzewczego.
  • Zdaniem Bieniaszewskiej, w kryzysowych sytuacjach należy działać szybko w zakresie renegocjacji umów z bankami - tego nauczył ją kryzys z 2008 r.
  • Kolejna sprawa - pieniądze na koncie. Można mieć okresowy spadek przychodów, jeśli jednak nie mamy gotówki, to oznacza koniec firmy.

Jak wyglądały początki pandemii w MB Pneumatyka? Jakie rozwiązania zostały wprowadzone, by z jednej strony zadbać o bezpieczne miejsce pracy i zdrowie pracowników, a z drugiej zachować efektywność pracy?

Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka: - Wszystkie obostrzenia, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pracy, wprowadziliśmy jeszcze zanim zostały narzucone przez rząd. Nasz zakład znajduje się w województwie lubuskim, gdzie odnotowano pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem. Wiedzieliśmy, że Polska nie jest już krajem bez COVID-u. Co więcej, pojawił się w miejscu, w którym mieszkamy. W związku z tym od razu wprowadziliśmy środki ochrony osobistej, m.in. płyny do dezynfekcji rąk i maseczki. Sytuację na świecie śledziliśmy już od stycznia. Nasza branża bardzo mocno współpracuje z chińskimi dostawcami i odbiorcami. Wiedzieliśmy więc, co się tam dzieje. To też ułatwiło przygotowania.

Pamiętam moment, gdy przeszliśmy na pracę zdalną. W piątek pojawiły się nowe rozporządzenia i od poniedziałku mieliśmy wdrożyć home office. Nigdy nie zapomnę widoku ludzi wynoszących komputery z firmy – nie każdy ma laptopa, a konstruktorzy potrzebują bardziej wydajnego sprzętu. To była strasznie smutna chwila. Miałam poczucie, że coś się kończy. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia po raz pierwszy. Zdecydowaliśmy, że do biura będzie przychodzić jedna osoba z księgowości, członek zarządu i ja. Początkowo chcieliśmy pracować rotacyjnie – po tygodniu pracy miały nas wymienić inne osoby. Jednak ostatecznie zdecydowaliśmy, że nie będziemy narażać większej liczby pracowników. Pamiętajmy, że był to czas, kiedy byliśmy bombardowani informacjami o tym, co dzieje się we Włoszech. Byliśmy przerażeni i uczyliśmy się żyć na nowo. Stąd też decyzja o tym, by chronić tych, którzy zostali w domach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Podczas kryzysu z 2008 r. zaczęli od zwolnień. Tym razem wybrali inną drogę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2020-08-27 19:02:24

    Jak mają to niech zlikwidują kantynę i dokarmianie pracowników.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.