Kurierzy Poczty Polskiej łatwiej skontaktują się z klientem, któremu dostarczają paczkę. Od początku lutego odbiorcy otrzymują sms-owe powiadomienia z numerem telefonu kuriera.
- Autor:PAP/KDS
- •12 lut 2018 12:42

Jak wskazuje spółka, wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. - Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczność doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi - czytamy w informacji.
Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego sms-owe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.
Jak wskazał, cytowany w komunikacie, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej Michał Gawryluk, umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę, nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem.- Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu, pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki - tłumaczył.
W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich.
W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Poczta rozwija też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.


KOMENTARZE (1)