PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Po pandemii większość pracowników z branży finansowej chciałaby pracy hybrydowej

Po pandemii większość pracowników instytucji finansowych chciałaby pracować hybrydowo - tylko 12 proc. optuje za całkowitym powrotem do biur, a 16 proc. wolałaby pracować tylko zdalnie - wynika z badania "Przyszłość pracy w sektorze finansowym" przygotowanego dla PARP.

  • Autor:PAP/JP
  • 28 kwi 2021 13:04
Po pandemii większość pracowników z branży finansowej chciałaby pracy hybrydowej
Po pandemii większość pracowników instytucji finansowych chciałaby pracować hybrydowo (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Raport, który powstał na podstawie ankiet i wywiadów z pracownikami sektora finansowego, potwierdza, że od wiosny 2020 r. w instytucjach finansowych nastąpiła zmiana organizacji pracy i masowe przejście na pracę zdalną.
  • Badania pokazują, że przed wybuchem pandemii 67 proc. badanych pracowało wyłącznie z biura, a 23 proc. sporadycznie korzystało z opcji home office.
  • Po wprowadzeniu obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, prawie 90 proc. pracowników doświadczyło zmiany w sposobie wykonywania obowiązków zawodowych, z czego co trzeci całkowicie przeszedł na pracę zdalną.

Tylko 9 proc. zatrudnionych w finansach (a więc prawie dokładnie tylu, ilu pracowało przed pandemią zdalnie) pozostało na stałe w biurze.

"Innymi słowy - nowe rozwiązania organizacyjne, będące odpowiedzią na pandemię odwróciły strukturę pracy w sektorze finansowym o 180 stopni" - zauważają autorzy raportu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zapytali oni również pracowników instytucji finansowych, czy po pandemii chcieliby nadal pracować zdalnie. Z odpowiedzi wynika, że wyłącznie zdalnie chciałoby na stałe pracować 16 proc. badanych, a wyłącznie w biurze - 12 proc. badanych. Większość opowiedziała się natomiast za pracą hybrydową: 42 proc. chciałoby pracować zdalnie w wybrane dni tygodnia, a 31 proc. w większości zdalnie, ale z możliwością sporadycznego przychodzenia do biura.

Jako największe zalety pracy zdalnej badani wymieniali oszczędność czasu - 83 proc., większe bezpieczeństwo w czasie pandemii - 72 proc., możliwość pracy także w przypadku niewielkich kłopotów zdrowotnych - 66 proc., elastyczny czas pracy - 57 proc., oszczędność pieniędzy - 53 proc. oraz możliwość spędzania większej ilości czasu z rodziną - 43 proc.

Według raportu, pracownicy zwłaszcza początkowo reagowali entuzjastycznie na pracę z domu, jednak wraz z upływem czasu zaczęło im brakować "codziennych small talków przy kawie i nie zapośredniczonej przez media rozmowy twarzą w twarz". Choć menedżerowie próbowali zaradzić takiej sytuacji wprowadzając różnego typu "substytuty" relacji społecznych w postaci np. towarzyskich zebrań online, lub rozmów telefonicznych, ale "sytuacja nie była jednak łatwa dla nikogo".

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Po pandemii większość pracowników z branży finansowej chciałaby pracy hybrydowej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.