PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Toolex 2022

Toolex 2022

Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
  • Nowy Przemysł
  • Tech & Job
  • Oil Expo
TERAZ TRANSMITUJEMY

Sytuacja na polskim rynku pracy. Analizy branżowe. Rekrutacja. Mobilność i stabilizacja

Planowanie pracy. Jakich błędów należy unikać?

  • Justyna Koc
    jk
  • 5 sty 2018 11:26

Pierwsze dni stycznia to dobry moment na zaplanowanie swoich działań – nie tylko w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Sama lista TO-DO to jednak za mało.

Planowanie pracy. Jakich błędów należy unikać?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Jak podaje serwis IDoneThis, ponad 40 proc. zapisanych tam zadań nie zostaje nigdy zrealizowanych.
  • Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu, warto poznać receptę na 5 problemów.

Początek nowego roku sprzyja tworzeniu planów na kolejne 365 dni. Jeśli jednak po kilku dniach bywa, że pracownicy mają problemy z realizacją planów związanych z pracą w firmie, czas na interwencję. Jak temu zapobiec?

Problem 1. Uleganie mitowi, że lista TO-DO jest receptą na sukces

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Choć lista TO-DO to proste i przydatne narzędzie, ma jednak poważną słabość: bardzo łatwo wpisywać na nią kolejne punkty, niezależnie od tego, czy jesteśmy w stanie je zrealizować. Jednocześnie ciągle łudzimy się, że któregoś dnia odhaczymy wszystkie pozycje na liście. Moment ten jednak nie następuje. Potwierdzają to uczestnicy symulacji biznesowych poświęconych efektywności. Z badania Coaching Center na zlecenie CzteryP wynika, że 46 proc. zadań z ich list TO-DO nigdy nie zostało zrealizowanych.

Czytaj też: 5 kroków do lepszej organizacji czasu przedsiębiorcy

- Jeśli zależy Ci na skuteczności, zamień listę TO-DO na kalendarz. Ponadto za każdym razem należy oszacować czas potrzebny na wykonanie zadania. Dzięki temu możesz zapanować nad swoim tygodniem i mieć kontrolę nad upływającym czasem. Ważna jest również spójność zadań – aby osiągnąć ten stan, trzeba jasno ustalić pożądany efekt działań - mówi Jarosław Pudełek z firmy CzteryP.

Problem 2. Brak pracy z celami

Mimo że większość zatrudnionych zdaje sobie sprawę z konieczności określania celów, często pomijamy ten etap. Z obserwacji eksperta CzteryP wynika, że bardzo łatwo ulec pokusie szybkiego planowania działań, by jak najszybciej przejść do etapu ich realizacji. Jeżeli jednak nie ustalisz celu, nie osiągniesz też satysfakcjonującego efektu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Planowanie pracy. Jakich błędów należy unikać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jarosław Pudełek / ekspert CzteryP 2018-01-07 17:26:46

    Zeghar, A możesz podać jakiś przykład zadania, który wpisałeś w 4. Ćwiartkę? W niej znajdują się tzw. "pożeracze czasu". Nie ma tam miejsca na sprawy - jak to nazywasz - obowiązkowe.

  • Zeghar 2018-01-06 09:49:46

    No cóż, kiedyś próbowałem rozpisać swoje zadania w macierz Eisenhowera. Niestety to się nie sprawdza przy planowaniu zadań w pracy. Ćwiatka D zebrała sporo pozycji, szkoda tylko że o statusie obowiązkowych, nie do usunięcia.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA