PKP Intercity wysprzątało hale. Na sprzedaży 300 ton złomu spółka zarobiła 3 mln zł

• Od 2012 roku PKP Intercity realizuje strategię poprawy jakości.
• Generalne sprzątanie stanowisk pracy i hal pozwoliło uzyskać znaczne oszczędności i poprawiło wydajność pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PKP Intercity wysprzątało hale. Na sprzedaży 300 ton złomu spółka zarobiła 3 mln zł

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 sty 2016 14:05


– Cały czas pracujemy nad lepszym wykorzystaniem własnych zapleczy – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity, cytowany przez "Rynek Kolejowy".

Zaznacza, że daje to spore oszczędności, których spółka szuka także na innych polach. Oszczędności, które wynikają z lepszej organizacji pracy.

– Zarządziliśmy generalne sprzątanie stanowisk pracy i hal, w wyniku których usunęliśmy aż 300 ton złomu. Ze sprzedaży zyskaliśmy 3 mln zł. Postanowiliśmy zostawić te pieniądze na stanowiskach pracy i zapytać pracowników warsztatowych czego najbardziej im potrzeba. Dostali nowe narzędzia, do których sami zbudowali stelaże – powiedział Piotr Rybotycki.

Nowa strategia to przede wszystkim nowe podejście do sposobu zarządzania. Wprowadzane od 2012 r. zmiany korzystnie wpłynęły na poprawę efektywności w tym obszarze. Uporządkowano strukturę, skoordynowano działania poszczególnych podmiotów.

W efekcie odnotowano znaczącą poprawę wyników finansowych. PKP istotnie przyspieszyła procesy prywatyzacyjne spółek z grupy. Dzięki środkom z prywatyzacji oraz sprzedaży nieruchomości udało się znacząco zredukować zadłużenie z 4 mld zł do 0,8 mld zł pod koniec 2014 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.