• Od 2012 roku PKP Intercity realizuje strategię poprawy jakości.
• Generalne sprzątanie stanowisk pracy i hal pozwoliło uzyskać znaczne oszczędności i poprawiło wydajność pracy.

– Cały czas pracujemy nad lepszym wykorzystaniem własnych zapleczy – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity, cytowany przez "Rynek Kolejowy".
Zaznacza, że daje to spore oszczędności, których spółka szuka także na innych polach. Oszczędności, które wynikają z lepszej organizacji pracy.
– Zarządziliśmy generalne sprzątanie stanowisk pracy i hal, w wyniku których usunęliśmy aż 300 ton złomu. Ze sprzedaży zyskaliśmy 3 mln zł. Postanowiliśmy zostawić te pieniądze na stanowiskach pracy i zapytać pracowników warsztatowych czego najbardziej im potrzeba. Dostali nowe narzędzia, do których sami zbudowali stelaże – powiedział Piotr Rybotycki.
Nowa strategia to przede wszystkim nowe podejście do sposobu zarządzania. Wprowadzane od 2012 r. zmiany korzystnie wpłynęły na poprawę efektywności w tym obszarze. Uporządkowano strukturę, skoordynowano działania poszczególnych podmiotów.
W efekcie odnotowano znaczącą poprawę wyników finansowych. PKP istotnie przyspieszyła procesy prywatyzacyjne spółek z grupy. Dzięki środkom z prywatyzacji oraz sprzedaży nieruchomości udało się znacząco zredukować zadłużenie z 4 mld zł do 0,8 mld zł pod koniec 2014 roku.

KOMENTARZE (0)