30 sierpnia, producenci rolni, pod wodzą Michała Kołodziejczaka z Unii Warzywno-Ziemniaczanej, rozrzucili skrzynki kapusty pekińskiej pod drzwiami jednego ze sklepów sieci Lidl. Wszystko, jak argumentowali, w ramach odpowiedzi na komunikat sieci o wycofaniu partii kapusty pekińskiej z powodu przekroczeń pestycydów.
- DlaHandlu.pl
- •3 wrz 2018 15:46

Badania Lidla wykazały przekroczenie dopuszczalnego poziomu pestycydu Dimetoat oraz jego metabolitu Ometoat. W związku z tym firma podjęła decyzję o wycofaniu produktu. Z takim działaniem nie zgadzali się pikietujący przed Lidlem uczestnicy. Jak powiedział prezes Unii Warzywno- Ziemniaczanej, Michał Kołodziejczak, członek protestu, podczas relacji prowadzonej na facebook'u, polska kapusta została obrzydzona polskim klientom, gdyż są w niej niedozwolone środki ochrony roślin.
- My się z tym nie zgadzamy. Producenci kapusty pekińskiej spod Sieradza posiadają odpowiednie badania kapusty, którą sprzedają. Tylko taka kapusta nie trafia do sklepów bo markety wymagają taniej kapusty i to jest najważniejsze. Markety bardzo łatwo sterują ceną. Ludzie są zmuszani poprzez nieprawidłową politykę, do kupowania tylko w marketach, gdyż w okolicy nie ma warzywniaków. Polski producent warzyw, jeśli nie ma dostępu do handlu z marketem to nie ma gdzie sprzedawać swojego towaru - mówił Kołodziejczak.
Na tę inicjatywę i wypowiedź zareagowali przedstawiciele sieci Lidl.
- Chcielibyśmy poinformować, iż strategią naszych działań jest współpraca z firmami z Polski. Ponad 70 proc. naszego obrotu generujemy na produktach pochodzących od polskich dostawców. W zakresie zamawiania warzyw i owoców – pierwszym wyborem dla nas zawsze są polscy dostawy, promujemy spożycie polskich warzyw i owoców. Wspieramy rodzime podmioty gospodarcze w eksporcie, również te, które produkują owoce i warzywa – w samym 2017 r. poprzez naszą sieć –219 firm z Polski wyeksportowało do ponad 20 europejskich państw towary o łącznej wartość 2,3 mld zł - zapewnia w oświadczeniu przesłanym do redakcji Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.
Całe oświadczenie przeczytasz tutaj.


KOMENTARZE (0)