Piechocki, Chmiel, Premji, Buffett. Zarządzają finansowymi potęgami bez poklasku i zbędnego przepychu

Tradycyjny wizerunek szefa coraz częściej nijak ma się do rzeczywistości. Współczesny prezes czy dyrektor to już nie pan zza biurka, który rządzi czy dzieli, a pracownicy widzą go jedynie na firmowych zebraniach. Współcześni szefowie chcą być bliżej pracownika, a ich styl zarządzania przypomina relacje bardziej rodzinne niż zawodowe. Ale są też tacy, którzy zarządzają wręcz anonimowo – jednak, jak się okazuje, równie skutecznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Piechocki, Chmiel, Premji, Buffett. Zarządzają finansowymi potęgami bez poklasku i zbędnego przepychu

PODZIEL SIĘ


Autor: Aneta Kaczmarek

21 cze 2018 13:16


  • Ciężką pracą, pomysłowością, nierzadko połączonymi ze sprytem, dorobili się fortun. Zarządzają tysiącami pracowników, obracają niewyobrażalnymi dla wielu kapitałami.
  • Choć może to dziwić, właściciele i prezesi firm, którzy odnieśli zawodowe sukcesy, w życiu prywatnym często pozostają skromni - nie epatują bogactwem, nie nadużywają władzy, a często pozostają wręcz anonimowi. 

Marek Piechocki to jedna z najbardziej tajemniczych postaci świata biznesu. Jest właścicielem potężnej firmy. Tylko w 2017 r. wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 r. osiągnęły one poziom 10,5 mld zł. Spółka działa w 20 krajach, posiada ponad 1700 salonów i sprzedaje 200 mln sztuk odzieży rocznie. Tymczasem niewielu wie, jak wygląda jej szef.

W ogólnodostępnych przekazach można przeczytać, że Piechocki pochodzi z rodziny inteligencji technicznej i przedsiębiorców – ojciec był inżynierem leśnikiem, matka prowadziła własny zieleniak. Studiował na Politechnice Gdańskiej budownictwo, w 1985 r. wyjechał do RFN, gdzie studiował na Politechnice Brunszwickiej, a jednocześnie pracował w restauracji. Jest absolwentem Advanced Management Program na IESE Business School.

Po powrocie do Kościerzyny założył z Jerzym Lubiańcem mały sklep odzieżowy. Według danych Forbesa rozpoczął pracę zawodową w 1988 r. jako asystent konstruktora w Zakładzie Elektrotechnicznym, w 1991 w Przedsiębiorstwie Handlowym ETA był zastępcą dyrektora ds. handlowych, natomiast już w 1990 roku zaczął prowadzić własną działalność gospodarczą.

Obecnie jest zaliczany do grona najbogatszych Polaków, m.in. dzięki wartości posiadanych akcji. Jest właścicielem takich marek jak Reserved, Cropp, House czy Mohito. Mimo sukcesu, który niewątpliwie odniósł, Piechocki unika rozgłosu, dopiero od ok. 2015 r. zaczął udzielać wywiadów. Starannie chroni swój wizerunek, na próżno szukać w sieci jego zdjęć. Tłumaczy to w prosty i przekonujący sposób.

– Chcę mieć możliwość wyjścia na ulicę, żeby nikt nie pokazywał mnie palcem, czy mówił "to gość, który ma firmę z 1700 sklepami". Chcę żyć normalnie, tak jak wszyscy inni, chcę, żeby moje dzieci, czy już wnuki, mogły chodzić do normalnych szkół – mówi Piechocki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

6 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Bogusz 2018-06-30 11:20:18

I za tą skromność szanuję bardzo. Buffetta podziwiam od wielu wielu lat, ale i na naszym podwórku jest z kogo brać przykład. Młodzież niech się uczy.

raduch 2018-06-29 12:19:10

Kto by nie chciał mieć możliwości zjedzenia kebaba na mieście w spokoju :D To musi być fajne jak wchodzisz do własnego salonu, a pracownicy nie wiedzą kim jesteś. Nie dziwi mnie chęć pozostania anonimowym, natomiast podziwiam za to, że faktycznie to się udaje. W erze wszechobecnych nowoczesnych technologii wydaj się to być niełatwym zadaniem.

owilczek 2018-06-27 20:15:29

Miło, że również wśród polskich przedsiębiorców zarabiających miliardy, można znaleźć takich co szanują swoją prywatność. Bardzo dojrzałe podejście i godne naśladowania.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.