PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Personalizacja kluczem do maksymalnego wykorzystania plusów pracownika

W czasie pandemii koronawirusa zarządzanie doświadczeniem pracowników nabiera nowego znaczenia. - Pracodawcy inaczej patrzą na zatrudnienie, coraz częściej wykorzystując nową przestrzeń do dialogu z pracownikami i do wprowadzania niestandardowych form zatrudnienia - mówi Wojciech Miszewski, specjalista ds. successfactors w firmie Quercus.

  • Autor:KDS
  • 15 lip 2020 15:07
Personalizacja kluczem do maksymalnego wykorzystania plusów pracownika
Personalizacja relacji z pracownikiem to nic innego jak zarządzanie jego doświadczeniem (fot. David Mark/Pixabay)
REKLAMA
  • Personalizacja relacji z pracownikiem to nic innego jak zarządzanie jego doświadczeniem.
  • Tak jak zarządzamy doświadczeniem klienta czy gościa hotelowego, tak na podobnej zasadzie zarządzamy doświadczeniem pracownika. 
  • Takie działanie wpływa na jego zaangażowanie, które jest przecież jednym z kluczowych czynników podnoszących wydajność.

Kapitał ludzki to inwestycja, która zawsze się opłaca, pod warunkiem, że jest realizowana rozważnie i z uwzględnieniem potrzeb pracowników. W czasach, kiedy specjaliści są na wagę złota, coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę. Jednak jak w praktyce zarządzać doświadczeniem pracownika?

Dostępnych jest coraz więcej narzędzi pozwalających na efektywne zarządzanie pracownikami, np. poprzez cele. W tym przypadku ważne jest, aby osobiste cele pracownika były spójne z celami firmy – tylko wówczas możemy wzmacniać identyfikację pracownika z firmą i pogłębiać jego zaangażowanie. Do dyspozycji mamy narzędzia (jak np. SuccessFactors Performance & Goals), które pozwalają nie tylko mierzyć zaangażowanie zespołu, ale też wprowadzać bodźce, które je stymulują. Jest to możliwe m.in. dzięki indywidualnemu podejściu do każdego z pracowników i personalizacji relacji z nim.

Czytaj więcej: Oto 4 kluczowe trendy HR, które zdominują 2020 rok

Jak wyjaśnia Wojciech Miszewski, specjalista ds. successfactors w firmie Quercus, personalizacja relacji z pracownikiem to nic innego jak zarządzanie jego doświadczeniem. Tak jak zarządzamy doświadczeniem klienta czy gościa hotelowego, tak na podobnej zasadzie zarządzamy doświadczeniem pracownika, wpływając tym samym na jego zaangażowanie, które jest jednym z kluczowych czynników podnoszących wydajność.

- Chodzi o to, aby tworzyć pozytywne doświadczenia, które wpływają i na samopoczucie pracowników, i na rotację personelu, a w efekcie na wyniki firmy - wyjaśnia ekspert.

Zarządzanie doświadczeniem pracowników i związana z tym poprawa wydajności pracy łączą się też z optymalizacją zatrudnienia, która polega już nie na powiększaniu liczby pracowników, ale raczej na wprowadzaniu rozwiązań, które podnoszą wydajność obecnego zespołu.

Personalizacja w dobie koronawirusa

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Personalizacja kluczem do maksymalnego wykorzystania plusów pracownika

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.