PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pawełczyk-Maśluk, Accor: Rewolucją stało się wdrażanie pracownika zdalnie

Nawet najlepszy HR-owiec niewiele zdziała bez wsparcia CEO, a najsłabszy będzie się dobrze miał, jeśli zarząd nie będzie widział potrzeby zmiany. Jeśli zatem HR nie pokazał czy nie miał swojej wartości w firmie wcześniej, raczej mało prawdopodobne, że teraz się to zmieni. Chyba, że zmieni się nastawienie kierownictwa spółki lub… szef HR - mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk, VP talent & culture Eastern Europe w Accor.

Pawełczyk-Maśluk, Accor: Rewolucją stało się wdrażanie pracownika zdalnie
Sylwia Pawełczyk-Maśluk, VP talent & culture Eastern Europe w Accor (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Najważniejszą lekcją, którą HR wyniesie z obecnej sytuacji, to uświadomienie sobie, że HR jest kluczowy zarówno w czasach prosperity, jak i w czasach kryzysu.
  • Jak zaznacza Sylwia Pawełczyk-Maśluk z Accor, rekrutacje online miały miejsce już wcześniej, oczywiście w mniejszej skali, zatem nie była to rewolucja.
  • Rewolucją natomiast stało się wdrażanie pracownika w czasach, kiedy nikogo nie ma w biurze, bo wszyscy pracują zdalnie.

Eksperci z obszaru HR nie mają wątpliwości, że nadchodzą zmiany. Pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek pracy, a także pracę HR-owców. Jak bardzo? Według Sylwii Pawełczyk-Maśluk, VP talent & culture Eastern Europe w Accor, odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jak bardzo dana firma ucierpiała w czasie kryzysu.

- Są branże, które w niewielkim stopniu odczuły skutki pandemii. Są również i takie, jak branża turystyczna, dla których rok 2020 zapisze się jako najgorszy w historii. Praca działów HR będzie związana z tym, czy celem będzie ograniczanie kosztów, czy raczej rozwój - mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk.

Wspólną osią działań dla wszystkich branż będzie, zdaniem Pawełczyk-Maśluk, wspomaganie pracowników od strony wytrzymałości psychicznej, nabierania dystansu i zaufania po epidemii. Na długo zostaną z nami środki ostrożności sanitarnej i zwiększony udział pracy zdalnej.

- Myślę, że zweryfikują się też zespoły menedżerskie w firmach, gdyż kryzys pokazał, kto jest realnie odporny na stres, potrafi działać w sytuacji ekstremalnej, budować zaangażowanie i dostarczać wyniki - dodaje ekspertka.

Rola HR-u w firmach

Najważniejszą lekcją, którą HR wyniesie z obecnej sytuacji, to uświadomienie sobie, że HR jest kluczowy zarówno w czasach prosperity, jak i w czasach kryzysu. Jak zaznacza Sylwia Pawełczuk-Maśluk, trzeba mieć oczy szeroko otwarte na to, co się dzieje wokoło i myśleć strategicznie, aby wspierać biznes w każdych warunkach. Warto też mieć dobrą sieć kontaktów, aby czerpać nauki z najlepszych praktyk kolegów z rynku.

- Myślę, że kto miał wyjść zza biurka i stać się częścią biznesu, już to zrobił wcześniej. Głęboko wierzę, że to, jaką rolę odgrywa w firmie HR, jest pochodną nie tylko profilu szefa HR i jego zespołu, ale również wagi, jaką przykłada do tego aspektu biznesu CEO czy zarząd - mówi Sylwia Pawełczuk-Maśluk.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Pawełczyk-Maśluk, Accor: Rewolucją stało się wdrażanie pracownika zdalnie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Sexygirl 2020-08-28 21:47:19

    Najlepsza witryna randkowa -> www.fun-18.com

  • optymista 2020-08-28 13:22:52

    Jak były zwolnienia to hr pierwszy leciał. Będzie druga fala i tak pójdą na zieloną trawkę.

    • pesymista 2020-08-28 13:24:23

      Nie znasz się.

      • znawca 2020-08-28 13:30:10

        A ty się może znasz? Pracowałeś w firmie gdzie była masówka z powodu COVIDu?

      • clown 2020-08-28 13:32:09

        A ty się może znasz?

      • tester 2020-08-28 13:34:03

        Ile razy można pisać o tym komentarze? Coś zbugowany jest ten nowy ui

    • choinka 2020-08-28 13:28:51

      że co? skąd się urwałeś?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.