PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy wdrożyły pracę zdalną podczas pandemii. Nie wszystkim się jednak udało

Podczas pandemii spora część pracodawców przestawiła się na zdalny tryb pracy. Nie wszystkie firmy były jednak gotowe na transformację, a pośpiech nie ułatwił sprawy. Co mogą zrobić spółki, którym nie udało się wprowadzić home office z sukcesem?

Firmy wdrożyły pracę zdalną podczas pandemii. Nie wszystkim się jednak udało
Patryk Wójcik, psycholog, autor książki "Jak pracować zdalnie i nie zwariować" (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Nie wszystkim firmom udało się z sukcesem wdrożyć pracę zdalną podczas pandemii - muszą one zrobić krok wstecz i zastanowić się, jak prawidłowo wdrożyć home office.
  • Jak zauważa Patryk Wójcik, psycholog, bardzo ważne jest, aby na samym początku nie skupiać się na narzędziach pracy, ale spojrzeć na transformację od strony psychologicznej.
  • Warto zacząć od zadbania o odpowiedni sposób zarządzania pracownikami zdalnymi, a także wypracowania systemu komunikacji.

Przed pandemią wiele mówiło się o tym, że pracownicy oczekują pracy zdalnej. Teraz zarówno oni, jak i pracodawcy, mieli okazję przetestować ten model pracy. Myśli pan, że przekonali się do home office i zagości on na stałe w przedsiębiorstwach?

Patryk Wójcik, psycholog, autor książki "Jak pracować zdalnie i nie zwariować": - Sytuacja związana z pandemią niejako wymusiła przestawienie się firm na tryb pracy zdalnej. Pracodawcy z dnia na dzień musieli wprowadzić zmiany. Jedne spółki były lepiej na to przygotowane, dlatego odczuwają więcej plusów tego modelu pracy. Te organizacje, które nie były na to gotowe, miały trudniej. Problemy pojawiły się na przede wszystkim na dwóch frontach.

Po pierwsze kłopoty sprawiło zarządzanie pracownikami zdalnymi. Okazało się, że firmy nie miały odpowiednich narzędzi, a szefowie zostali wrzuceni na zbyt głęboką wodę. Po drugie wyzwaniem okazała się komunikacja miedzy pracownikami. Z dnia na dzień ludzie zaczęli być zasypywani mailami, komunikatami i telefonami - trudno było im się w tym odnaleźć. Z tego powodu efektywność i jakość ich pracy spadły, co wzbudzało niechęć ludzi do home office - zwłaszcza tych, którzy już na początku podchodzili sceptycznie do tego rozwiązania. Firmy, które wsparły menedżerów oraz pracowników, a także wypracowały wspólnie zasady i procedury, poradziły sobie z tym wyzwaniem. Widząc, że praca zdalna może być wprowadzona w racjonalny sposób, niektórzy przekonali się do niej. Jeżeli natomiast pracownicy zostali pozostawieni sami sobie, to ich odczucia były negatywne. Tym spółkom trudno będzie nadrobić zaniedbania.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Firmy wdrożyły pracę zdalną podczas pandemii. Nie wszystkim się jednak udało

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Patryk Wójcik - psycholog 2020-07-21 09:00:42

    Warto mówić o pracy zdalnej w dwóch kontekstach. Pierwszy jest związany z przymusem wdrożenia modelu zdalnego do firm, czego doświadczyło wiele firm. Drugi dotyczy przyszłości, która może być bardzo ciekawa w kontekście zmiany zasad biznesowych. Jestem pewny, że będzie sporo firm, które zmiany modelu pracy wykorzystają na swoją korzyść. Będzie to dla nich ogromna przewaga konkurencyjna.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.