Paradoksalna decyzja. Tobacco Company zakazuje pracownikom "dymka"

Reynolds Tobacco Company, drugie największe przedsiębiorstwo tytoniowe w USA zakazało swoim pracownikom palenia papierosów. Koncern tłumaczy to "poszanowaniem praw" i "dopasowaniem do oczekiwań społecznych".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Paradoksalna decyzja. Tobacco Company zakazuje pracownikom "dymka"

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

24 paź 2014 19:44


Dotychczas palacze z Reynolds Tobacco Company (producent papierosów Camel i Pall Mall) nie mogli palić m.in. w kawiarni oraz w siłowni. Teraz spółka zapowiedziała, że w styczniu nałoży kolejne ograniczenia, jeżeli chodzi o miejsca, w których pracownicy mieli możliwość, by wyjść na "dymka".

Czytaj też: KGHM obcina pensje pracownikom. Za dymka w czasie pracy

Nowe zasady będą wprowadzane stopniowo do 2016 roku. Chodzi o palenie papierosów, cygar i fajek przy stanowiskach biurowych, a także na salkach konferencyjnych. Zakaz dotyczy również korytarzy i wind. Pracownicy będą mogli jednak popalać e-papierosy.

Jak zaznacza rzecznik amerykańskiej korporacji, David Howard w rozmowie z "The Washington Post": - Celem zmian w polityce tytoniowej jest dostosowanie się zarówno do potrzeb i oczekiwań osób palących, jak i niepalących oraz gości przebywających w budynkach.

Czytaj też: Ile kosztuje pracodawców wyjście "na dymka"?

Dodaje, że zmiana frontu firmy wynika ponadto z chęci dopasowania się do oczekiwań społecznych względem ekologii i środowiska "wolnego od dymu".

- Chcemy szanować prawa i wybory tych pracowników, którzy są palaczami, jak i tych, którzy nie palą - podkreśla Howard w rozmowie z "Newsweekiem".

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.