PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Panie prezesie, nagrajmy TikToka... Czy to może pójść nie tak?

Jak wynika z danych firmy analitycznej Sensor Tower, TikTok jest najpopularniejszą i najbardziej dochodową aplikacją pobieraną ze sklepów Google Play i App Store. Liczba użytkowników na całym świecie przekroczyła w 2021 roku 1 mld. Szacuje się, że w Polsce może być ich około 2 mln. Nie dziwi, że coraz odważniej pokazują się tu także firmy, a w tworzenie treści angażowani są np. prezesi.

Panie prezesie, nagrajmy TikToka... Czy to może pójść nie tak?
Lider decydujący się na budowanie marki osobistej poprzez aktywność w mediach społecznościowych powinien postawić jasną granicę (fot. s-o-c-i-a-l-c-u-t/Unsplash)
REKLAMA
  • Badania pokazują, że młodsze pokolenie pracowników, podejmując decyzję o pracy w określonym miejscu, sprawdza aktywność danej firmy w mediach społecznościowych. 
  • - Wizerunek budujemy w każdej publicznej sytuacji, zatem trudno oczekiwać, że obserwatorzy rozdzielą kanały oficjalne od tych "po godzinach" i będą nas postrzegać przez pryzmat prezentowanych treści - mówi Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MoMa.
  • Tworząc treści na portale społecznościowe, należy pamiętać o jednej istotnej rzeczy. Kłamstwo ma bardzo krótkie nogi, a brak szczerości w relacji twórca-odbiorcy bardzo szybko wyjdzie na jaw.

Z raportu Digital 2022 wynika, że w Polsce z mediów społecznościowych korzysta 83 proc. osób powyżej 13. roku życia. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook. Na znaczeniu zyskuje TikTok. I choć ten drugi kojarzony jest przede wszystkim z młodszym pokoleniem, to swój kontent na nim coraz chętniej zamieszczają firmy. Czy to poprzez promocję swoich produktów, czy to poprzez przybliżanie swojej działalności. 

Często w portalach społecznościowych odrębne konta tworzą prezesi czy menedżerowie wyższego szczebla. I o ile ich obecność na LinkedInie nie dziwi, tak już aktywność na TikToku może być zaskoczeniem dla wielu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zgodnie z zasadą, że wszystko jest dla ludzi, odpowiadam, że prezes na TikToku to nic niezwykłego, dopóki realizuje założone cele. Bo obecnością w social mediach możemy zdziałać pozytywne rzeczy, jak i wiele popsuć. Dotyczy to zarówno sytuacji, w której profil jest służbowy, jak i prywatny - komentuje dla PulsHR.pl Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MoMa.

Zobacz: Najwięcej romansów zaczyna się w pracy

Wspomniane realizowanie określonego celu i co za tym idzie tworzenie strategii swojej obecności w mediach społecznościowych jest kluczowe. Zarówno w przypadku kont oficjalnych, jak i tych prowadzonych bardziej prywatnie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Panie prezesie, nagrajmy TikToka... Czy to może pójść nie tak?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA