PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pandemiczne nawyki klientów częściej będą szkodzić firmom niż pomagać

Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów wyrobionych w czasie lockdownów przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy - wynika z opublikowanego we wtorek badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

  • Autor:PAP
  • 25 maj 2021 8:32
Pandemiczne nawyki klientów częściej będą szkodzić firmom niż pomagać
(fot. Rolf Hassel / Pixabay)
REKLAMA
  • Badanie przeprowadzone wśród mikro-, małych i średnich firm wykazało, że ponad rok pandemii wywarł trwały wpływ na nasze zachowania.
  • Jak czytamy w raporcie podsumowującym ankietę, wątpliwości w tej kwestii nie mają zarówno konsumenci, jak i firmy.
  • Według autorów raportu nie bez wpływu na zmianę nawyków konsumenckich okazały się również przeniesione do rzeczywistości wirtualnej praca zdalna i rozrywka online.

Przekonanie, że w większym lub mniejszym stopniu czas spędzony w dystansie społecznym, podczas gdy sklepy, restauracje, kina, teatry czy punkty usługowe były zamknięte, odcisnął piętno na zachowaniach i nawykach społeczeństwa, podzielają trzy na cztery firmy i trzech na czterech konsumentów.

"Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów wyrobionych w czasie lockdownów przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy" - stwierdzono w raporcie. Obawiają się tego przede wszystkim firmy usługowe (37 proc.), w najmniejszym zaś stopniu (22 proc.) firmy transportowe. 57 proc. ankietowanych firm ocenia, że zmiany pandemiczne będą dla nich neutralne, jedynie 9 proc. deklaruje zaś, że na zmianach nawyków konsumenckich skorzysta.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zmiany powstałe podczas pandemii pozostaną na stałe według 25 proc. konsumentów. Według 51 proc. ankietowanych z tej grupy część zmian zostanie, a część nie, 9 proc. badanych konsumentów natomiast ocenia, że po pandemii ludzie wrócą do starych zwyczajów. Z opinią tą zgadza się 17 proc. firm.

"Gdy patrzymy na eksplozję sektora e-commerce, który według szacunków ekspertów (...) odnotowuje w Polsce najwyższy wzrost od kilkunastu lat (26 proc. w 2020 r. w porównaniu do roku 2019) wydaje się, że nawet powrót do handlu tradycyjnego nie odwróci pewnych przyzwyczajeń konsumentów" - napisano. "Sprzedaż internetowa w Polsce w 2019 r. warta była ponad 61 mld zł i stanowiła prawie 11 proc. całego handlu detalicznego, a według prognoz w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20 proc." - dodano w raporcie podsumowującym badanie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pandemiczne nawyki klientów częściej będą szkodzić firmom niż pomagać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.