PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom

  • Justyna Koc
    jk
  • 17 maj 2021 13:50

Pandemia mocno odbiła się na poziomie motywacji do pracy wśród handlowców. Przed pandemią 60 proc. z nich twierdziło, że poziom ten jest wysoki. Obecnie, jedynie 34 proc. ankietowanych stwierdziło, że ma wysoką motywację do realizacji swoich zadań. Takie wnioski płyną z badania „Hybrydowy handlowiec” przeprowadzonego przez firmę HRK.

Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom
Zmiany spowodowane przez COVID-19 miały również negatywny wpływ na motywację pracowników działów handlowych (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Firma HRK zapytała osoby pracujące na stanowiskach sprzedażowych w różnych branżach, o to, jak zmienił się sposób ich funkcjonowania w pracy. Wyniki potwierdzają duże zmiany, jakie zaszły w czasie pandemii.
  • 55 proc. ankietowanych handlowców nie jest zadowolona z obecnego miejsca pracy, a aż 63 proc. badanych planuje zmianę miejsca zatrudnienia w nadchodzącym półroczu.
  • 32 proc. straciło pracą w czasie trwania pandemii COVID-19, a 26 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że ich wynagrodzenie uległo obniżeniu, a benefity zostały ograniczone.

Aż 32 proc. biorących udział w badaniu straciło w ostatnim roku pracę. Niepewność wywołana epidemią przełożyła się także na obniżenie wynagrodzeń i ograniczenie benefitów – z takimi sytuacjami spotkało się 26 proc. badanych handlowców.

Źródło: HRK
Źródło: HRK

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie są to jedyne problemy, z którymi borykają się pracownicy działów sprzedaży. 55 proc. badanych narzeka na utrudniony kontakt z klientem, 45 proc. wskazuje, że realizacja ich celów zagrożona jest przez wstrzymanie planowanych projektów. 39 proc. ankietowanych wskazuje, że trudność w codziennej pracy sprawia im brak stabilizacji.

Eksperci ds. sprzedaży narzekają również na pracę w trybie zdalnym i hybrydowym. 26 proc. ankietowanych za utrudnienie uważa także brak umiejętności budowania relacji z partnerami biznesowymi za pomocą narzędzi zdalnych.

Niezbędne nowe kompetencje

Pandemia oraz wymuszona przez nią praca w trybie zdalnym i hybrydowym sprawiła, że handlowcy byli zmuszeni do wykształcenia nowych kompetencji. Aż 61 proc. zapytanych o to, jakiego typu nowe umiejętności musieli przyswoić w ostatnim roku, wskazało rozmowę z klientem przez telefon.

Czytaj też: Rok 2020 to ogromny test dla handlowców. Ich praca nie będzie już taka sama

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża ma problemy z motywacją pracowników. Co piąty skarży się na jej niski poziom

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA