PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pandemia odbija się na handlu. Mniej klientów w centrach handlowych

O jedną czwartą klientów mniej odwiedziło centra handlowe w pierwszym tygodniu po ponownym ich uruchomieniu - podała Polska Rada Centów Handlowych. Według PRCH dzięki możliwości robienia zakupów przez klientów w niedzielę 6 grudnia, ruch w galeriach rozłożył się na dwa dni.

  • Autor:PAP/AT
  • 9 gru 2020 17:16
Pandemia odbija się na handlu. Mniej klientów w centrach handlowych
Obiekty średnie i mniejsze cieszą się większą popularnością niż duże i bardzo duże (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. - wynika z raportu.
  • Obiekty średnie i mniejsze cieszą się większą popularnością - średnia tygodniowa odwiedzalność wyniosła w nich 79 proc. - niż duże i bardzo duże, które odnotowały ją na poziomie 72 proc. - podała PRCH.
  • Klienci dostosowali się do reżimu sanitarnego i zmienili sposób korzystania z centrów handlowych. Galerie i sklepy "skrupulatnie przestrzegały obostrzeń dotyczących liczby osób przypadających na 1 mkw. - zaznaczono w badaniu.

Jak podała Polska Rada Centów Handlowych wskaźniki odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 r.

"Klienci skorzystali z możliwości zrobienia zakupów także w niedzielę, dzięki czemu ruch na terenie obiektów handlowych rozłożył się na dwa dni" - podkreślono. Dodano, że w sobotę odwiedzalność wyniosła 77 proc., a w niedzielę handlową, która w tym roku została wyjątkowo wprowadzona 6 grudnia, odnotowano odwiedzalność na poziomie 69 proc. wobec niedzieli handlowej 24 listopada 2019 r. - najbliższej porównywalnej z 2019 r. Z kolei 28 listopada, w pierwszym dniu po otwarciu centrów handlowych - 73 proc.

"Pierwszy weekend grudnia pokazał też, że zdecydowana większość klientów stosuje się do wytycznych sanitarnych, reaguje na polecenia i korzysta ze wskazówek podkreślających zasady DDM - dystans, dezynfekcja, maseczka" - zaznaczyła PRCH. Dodała, że średni tygodniowy tzw. footfall 30 listopada - 6 grudnia 2020 r. wyniósł 76 proc. w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 r.

Czytaj też: PRCH: Każdy dodatkowy dzień handlu decyduje o kondycji firm

Według PRCH obiekty średnie i mniejsze cieszą się większą popularnością, bo średnia tygodniowa odwiedzalność wyniosła w nich 79 proc.; niż duże i bardzo duże, które odnotowały ją na poziomie 72 proc. "Najwięcej osób skorzystało z możliwości zrobienia przedświątecznych zakupów w regionach Południowym i Centralnym" - wskazano.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pandemia odbija się na handlu. Mniej klientów w centrach handlowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.