Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników

• Coraz więcej firm decyduje się na walkę z uzależnieniem od papierosów i motywuje pracowników do rzucenia palenia.
• Jak twierdzi Magda Wiśniewska z Sodexo Benefits and Rewards Services skuteczny program antynikotynowy powinien być skoncentrowany na nagrodzie, która będzie atrakcyjna dla pracowników.
• Nałogowi palacze są także mniej efektywni – mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników

Nawet do 40 minut dziennie poświęca swojemu nałogowi palący pracownik, rocznie „puszczając z dymem” 22 dni płatnego urlopu, a jeden na czterech uzależnionych rujnuje swoje zdrowie i skraca życie o 20 lat.

- Pracodawcy chcą motywować i zachęcać pracowników do rzucenia palenia. Przykładem takich działań jest np. wręczanie swoim pracownikom kart przedpłaconych, które doładowane są konkretną kwotą co miesiąc. Ma to motywować pracowników w wytrwaniu i walce z nałogiem - mówi Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services.

Czytaj też: Jedna trzecia płacy minimalnej palaczy idzie z dymem

Powszechnie wiadomo, że poza marnowaniem czasu, nałogowi palacze są także mniej efektywni – pod wpływem nałogu mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, co wiąże się z problemem wyższej absencji, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.

Uzależnienie od nikotyny przestało być prywatną sprawą pracowników w 2010 roku. Wtedy wprowadzono w Polsce całkowity zakaz palenia w zamkniętych obiektach. Tam, gdzie nie utworzono palarni (a nie ma takiego obowiązku), pracownicy wychodzą „na dymka” przed firmę. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na inwestycję we wsparcie pracowników w walce z nałogiem.

Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv) Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv)

Bardzo popularną formą zmotywowania do rzucenia palenia są programy antynikotynowe, które przynoszą korzyści zarówno pracodawcy jak i zatrudnionym, szczególnie jeżeli oparte są na nagradzaniu za osiągnięty efekt. Firma zyskuje realne oszczędności, ponieważ bezpowrotnie znikają przerwy na papierosa, a pracownicy dodatkową motywację w walce z coraz bardziej uciążliwym nałogiem – zazwyczaj jest to atrakcyjna nagroda, którą oferuje firma lub wybierają sami zainteresowani.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.