PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Outplacement mobilny: Jak działa?

– Outplacement mobilny dopiero raczkuje na polskim rynku pracy. Za jakieś pięć lat się to zmieni. Wówczas tymczasowe biura będą normalnym miejscem pracy – uważa Agata Hagno, prezes DPM.

Outplacement mobilny: Jak działa?
Agata Hagno, prezes DPM. Fot. Mat. prasowe
REKLAMA

Oprócz tradycyjnych form DPM oferuje outplacement mobilny. Na czym on polega?

Agata Hagno, prezes DPM: – Outplacement mobilny to nic innego jak stworzenie nowego biura dla zwalnianego pracownika. Uczestnik przychodzi do niego codziennie w ustalonych godzinach, by szukać pracy. Tego rodzaju biuro tworzymy w mieście pracownika, czasem nawet na terenie byłego pracodawcy.

Jaki ma to cel?

– Najważniejsze jest, aby pracownik uświadomił sobie, że na rynku pracy nie czekają na niego z otwartymi ramionami. Musi na własnej skórze przekonać się, jak dużo wysiłku trzeba włożyć, żeby pozyskać kolejne miejsce pracy. To jest właśnie mobilność – aktywne włączenie się w proces poszukiwania pracy.

Czym różni się to od outplacementu indywidualnego?

– Podczas outplacementu indywidualnego firma zewnętrzna spotyka się z pracownikiem. Przeprowadza różnego rodzaju wywiady i szkolenia, np. jak sprzedać się na rynku pracy. Jednak przez cały okres trwania programu uczestnicy nie szukają samodzielnie ofert pracy – czekają na nie. Z kolei w mobilnej wersji usługi, ludzie biorą udział w poszukiwaniach. To jest najważniejsza różnica.

A czy na tym właśnie nie polega outplacement – na znalezieniu nowej pracy przy pomocy firmy zewnętrznej?

– Program outplacementu nie jest gwarancją zdobycia pracy, lecz gwarancją wspomożenia na rynku, jeśli chodzi o pozyskanie nowego pracodawcy. Często uczestnicy outplacementu indywidualnego oczekują, że doradcy znajdą im pracę. Nikt jednak nie może tego obiecać.

Skąd wziął się pomysł na outplacement mobilny?

– Kiedyś zauważyłam, że podczas outplacementu tradycyjnego następuje tzw. ubezwłasnowolnienie ludzi. Zamiast aktywnie szukać pracy, menedżerowie siedzą w domu i czekają aż doradca zawodowy umówi ich na rozmowę kwalifikacyjną. Stąd pomysł na włączenie menedżera w poszukiwania.

Dlaczego włączenie pracownika w poszukiwanie pracy jest istotne?

– Im dłużej ktoś siedzi w domu, tym trudniej mu się zmotywować. Bardzo często podczas rozmów z menedżerami słyszę, że przestają się golić, a kobiety malować, bo nie muszą wychodzić z mieszkania. Outplacement mobilny temu zapobiega.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Outplacement mobilny: Jak działa?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • MagReg 2015-04-01 15:21:01

    Zgadzam się z "praktyk rynkowy", temat nie jest nowy na polskim rynku.... np. Daewoo w Warszawie, około roku 2000.

  • praktyk 2015-04-01 14:30:41

    Zgadzam się przedmówcą, nic w tej metodzie nowatorskiego. Dodam tylko, że przy obecnym rozwoju rynku raczej trudno prognozować, że tradycyjny outplacement zostanie wkrótce wyparty. Pracodawca zapłaci za tą usługę, która będzie tańsza. Albo nie zdecyduje się na outplacement w ogóle. Najczęściej zresztą nie myśli się o pojedynczych pracownikach, raczej zwolnienia grupowe sprawiają, że pracodawcy dostrzegają potrzebę wsparcia zwalnianych osób.

  • Praktyk rynkowy z zakresu outplacementu 2015-04-01 09:47:01

    Outplacement który tak ładnie Pani opisała w Polsce robią firmy od ponad 15 lat! IMC Kariera już w latach 1999 -2000 otwierała dla pracowników zwalnianych fabryk biur pracy i angażowali pracowników równolegle w samodzielne poszukiwania pracy wspierając ich w docieraniu do klientów. Wszystkie firmy rynkowe które oferują outplacement z liderem rynku firmą DBM (przypadkowa zbieżność nazw :)) robią to co Pani co najmniej od 10 lat. Zachęcam do lepszego zbadania rynku i przejrzenia ofert firm konkurencyjnych. W Pani podejściu niestety nie ma nic nowego.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.