PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Otwarte, kreatywne, gotowe na współpracę. Brakuje im jednej cechy, by zawojować świat

Utrwalone role społeczne, które przypisywały mężczyznom funkcje kierownicze czy tradycyjny podział obowiązków w rodzinie – przez lata to były dwie najpoważniejsze blokady karier kobiet. Trend ten zaczął się ostatnio zmieniać i coraz więcej pań obejmuje kierownicze stanowiska – zwłaszcza w marketingu. Czy to oznacza, że kobiety w biznesie w końcu przebiły szklany sufit?

  • km
  • 7 wrz 2021 20:00
Otwarte, kreatywne, gotowe na współpracę. Brakuje im jednej cechy, by zawojować świat
Największymi blokerami kariery kobiet są stereotypy, zbyt duży perfekcjonizm czy podejście mężczyzn do kobiet (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Kobiety, które pracują na wysokich stanowiskach kierowniczych najczęściej zatrudnione są w sprzedaży (15,2 proc.), HR oraz marketingu (po 9,8 proc.).
  • Największymi blokerami ich karier są stereotypy, zbyt duży perfekcjonizm czy podejście mężczyzn do kobiet.
  • Psycholog kliniczny Magdalena Kowalska uważa, iż siłą kobiet jest inteligencja emocjonalna, która jest zupełnie inna niż u mężczyzn.
  • O nowych modelach zarządzania, roli kobiet w organizacjach rozmawiać będziemy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 20-22 września w Katowicach. Zarejestruj się TUTAJ

Z raportu „Manager w szpilkach” przygotowanego przez firmę HRK w 2019 roku wynika, że kobiety pełniące wysokie funkcje najczęściej zajmują stanowisko menadżerki lub kierowniczki (68,5 proc. badanych). 25 proc. badanych pełni funkcję dyrektorki, a tylko 5,4 proc. badanych kobiet jest prezeską.

Kobiety, które pracują na wysokich stanowiskach kierowniczych, najczęściej zatrudnione są w sprzedaży (15,2 proc.), HR oraz marketingu (po 9,8 proc.). Te dane potwierdza analiza GroupM, platformy agencji mediowych WPP, z 2020 roku, z której wynika, że w ponad połowie firm (53 proc.) z listy 200 największych polskich reklamodawców marketingiem kierują kobiety.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Otwarte, elastyczne, gotowe na współpracę

Przykładem firmy, w której większość zatrudnionych stanowią kobiety (60 proc.), jest agencja Bluecloud Interactive, w której na 37 pracowników 22 to kobiety. Panie przewagę mają w działach social media (90 proc. kobiet), client service i kreacji.

- Budując agencje od początku, zwracaliśmy uwagę, żeby był równy podział ze względu na płeć, cieszy mnie nadreprezentacja kobiet w naszej organizacji. Jestem absolutnym fanem kobiecego działu social media i często stawiam go za wzór w naszej agencji jako zespół, gdzie panuje prawdziwy team spirit - mówi Łukasz Janowski, CEO Bluecloud.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Otwarte, kreatywne, gotowe na współpracę. Brakuje im jednej cechy, by zawojować świat

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • vvvvv 2021-09-08 11:41:13

    wow kobiety mają inną inteligencje emocjonalną? Przecież to czysta mizoginia mówić że kobiety się różnią od mężczyzn, którzy są winni wszystkich kobiecych porażek XD

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.