PARTNER PORTALU partner portalu

Oto wyzwania, przed którymi staną HR-owcy w 2018 r. Brak kandydatów to nie jedyny problem

Nie tylko brak kandydatów do pracy będzie wyzwaniem dla HR-owców w 2018 r. Maciej Witucki, prezes Work Service, Anna Wicha, szefowa Adecco Poland, Magdalena Warzybok z Aon Hewitt, Anna Mirek z ING Services Polska, Sylwia Sosnowska z Grupy Pracuj i wielu innych zdradza, z czym jeszcze będą musieli się zmierzyć HR-owcy w 2018 r.

Autor: Jolanta Miśków 31 gru 2017 6:00

REKLAMA

„Maratończycy” i dialog na celowniku

– Dotychczas mocno skupialiśmy się na potrzebach tzw. „millenialsów”. Moim zdaniem w 2018 roku firmy będą przykładały większą uwagę do tzw. „maratończyków”, czyli pracowników, którzy przepracowali w jednej firmie ok. 10 lat lub więcej. Z naszych badań wynika, że zaangażowanie tej grupy pracowników spada. Co szczególnie ważne dla menedżerów, „maratończycy” to osoby bardzo doświadczone, przez co niezwykle cenne dla każdej organizacji. Maratończycy są także lojalną grupą pracowników – mówi Magdalena Warzybok, dyrektor praktyki talent Aon Hewitt w Polsce.

Z badań Aon Hewitt jasno wynika, że w 2017 roku zaangażowanie pracowników w Polsce spadło, podczas gdy w Europie rośnie. Co robić, aby wzrosło?

– W mojej ocenie z budowaniem zaangażowania mocno związane jest także bieżące monitorowanie doświadczeń pracowników. Obecna sytuacja na rynku pokazuje, że pracownicy oczekują czegoś więcej niż tylko rozmowy z przełożonym raz w roku. Dlatego w 2018 roku organizacje powinny zacząć ciągły dialog ze swoimi pracownikami. W zdrowych relacjach rozmowy prowadzi się częściej niż raz w roku. Dlaczego więc nie tworzyć okazji do dialogu także w miejscu pracy? Firmy, w których ciągły dialog jest rozwinięty, zyskują szeroki wachlarz informacji zwrotnych na każdym etapie cyklu życia pracownika, np. dzięki częstym rozmowom na temat wyników, wydajności i wzajemnych oczekiwań. Ważne, żeby ciągły dialog nie polegał tylko na słuchaniu, bo wtedy efekty będą niewielkie. Zadaniem menedżerów jest podejmowanie konkretnych działań na podstawie uzyskanych informacji zwrotnych. W przeciwnym razie pracownicy dostaną sygnał, że ich głos nie jest brany poważnie pod uwagę i mogą poczuć się rozczarowani, co będzie miało negatywny wpływ na działania budujące zaangażowanie w przyszłości – wyjaśnia Magdalena Warzybok. (fot. mat.pras.)



REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.