PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę strategii działania większości firm, a jej skutki dotknęły niemal każdą branżę. Zmiana, choć wymuszona oraz realizowana w przyspieszonym trybie, ma znamiona trwałego przekształcenia sposobu funkcjonowania firm, roli HR czy relacji w zespołach. Nowe modele funkcjonowania dopiero powstają, to procesy wymagające spojrzenia z perspektywy, ale nie wolno zapominać o ich znaczeniu dla przyszłości firmy.

Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy
Dobra komunikacja to klucz do poradzenia sobie ze spadkiem motywacji wśród pracowników (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.
  • Z przeprowadzonych badań wynika, że najważniejszymi funkcjami działów HR jest zapewnienie ochrony zdrowia pracowników (52 proc.), komunikacja (48 proc.) oraz analiza i wyszukanie potencjalnych rozwiązań (41 proc.).
  • Jak pokazują wyniki przeprowadzonego badania, ponad połowa przebadanych firm (57 proc.) uważa budowanie solidnej sieci komunikacyjnej za najważniejsze narzędzie motywacji pracowników.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Bigram we współpracy z ThinkTank - Centre for Dialogue and Analysis, zdecydowana większość polskich firm odczuła skutki wiosennego uderzenia pandemii COVID-19 i wprowadzonego lockdownu. Co istotne 44 proc. przebadanych firm zaznacza, że wiosenne problemy były przejściowe i udaje im się wracać do stanu sprzed pandemii. Jednak 15 proc. podmiotów musiało zawiesić swoją działalność

 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. 

Sztuka adaptacji

- Mamy do czynienia z sytuacją nadzwyczajnie kryzysową. W marcu miałem wiele rozmów z klientami, którzy znaleźli się w punkcie, w którym nie wiedzieli do końca, co zrobić, w jakim trybie i w jakim tempie działać i wprowadzać zmiany. Ostatnie miesiące pokazały, jaką siłę ma biznes i jak szybko się adaptuje do nowych warunków. Ponadto, zobaczyliśmy, jaka siła drzemie w ludziach i zespołach, jeśli są zarządzani w odpowiedni sposób - wyjaśnia prezes Bigram, Piotr Wielgomas.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA