PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 13 maj 2021 13:50

Ile jest piłeczek pingpongowych w samolocie? Ile stacji paliwowych jest w Warszawie? Ile zarabiasz w obecnej pracy? Zostajesz szefem naszej firmy - jakie 3 rzeczy wdrażasz lub zmieniasz i dlaczego? Z odpowiedziami na takie pytania mierzą się kandydaci do pracy w firmach ze świata e-commerce i digital. O co pytają Jakub Gierszyński, e-commerce director w Sephorze czy Wojciech Zięba, e-commerce & omnichannel director w Decathlonie?

Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe
Niektóre pytania rekrutacyjne wydają się bezsensowne, ale mają ukryty cel (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W internecie bez problemu znajdziemy listy najdziwniejszych, najtrudniejszych czy najbardziej nietrafionych pytań, jakie padły podczas rozmów rekrutacyjnych.
  • Teraz firma rekrutacyjna Digitalx.pl dołożyła swoją cegiełkę do podobnych zestawień i opublikowała swoją wyjątkową listę.
  • Zapytała znanych liderów biznesu, przedsiębiorców oraz menedżerów świata e-commerce i digital o ich ulubione i najciekawsze pytania, które lubią zadawać swoim rozmówcom podczas rekrutacji.

Branże e-commerce i digital są jednymi z prężniej rozwijających się w czasie pandemii. Przymusowy zwrot w kierunku online, jaki musieliśmy wykonać, spowodował, że firmy z tych segmentów zwiększają zespoły. Według szacunków wartość rynku zakupów online w Polsce wyniesie w tym roku 100 mld, a nie 70 mld złotych, jak szacowano przed pandemią. Duży wzrost potwierdzają też dane GUS-u, które mówią, że w październiku 2020 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 9,1 proc.

To przekłada się na szybki wzrost zapotrzebowania na pracowników w tych sektorach. Według raportu opublikowanego przez agencję pracy OTTO Work Force aż 72 proc. nowych pracowników tymczasowych znalazło pracę właśnie w branżach powiązanych z e-commerce, jak usługi kurierskie i logistyczne. Oznacza to, że w najbliższym czasie wielu potencjalnych pracowników uda się na rozmowy rekrutacyjne do firm z tego sektora. O co mogą zostać zapytani?

Sprawdziła to firma rekrutacyjna Digitalx.pl, która zapytała przeszło 20 liderów biznesu, przedsiębiorców oraz menedżerów świata e-commerce i digital o ich ulubione pytania, które zadają rozmówcom podczas rekrutacji. 

- Każdy menedżer jest inny, tak jak inne są firmy, które prowadzą lub dla których pracują, dlatego czasem nawet na pierwszy rzut oka podobne pytania mogą różnić się w samej intencji, jaka za nimi stoi. Analizując i przygotowując odpowiedzi na te pytania, możesz wcześniej opracować przekonywujące odpowiedzi, które zrobią świetne wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej i zdecydują o twoim przyszłym zatrudnieniu - komentują przedstawiciele Digitalx.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • nieman 2022-01-29 22:07:02

    Pracuje dla otto i tam na rozmowach pytania sa zwiazane z praca a nie jakies oderwane od rzeczywistosci

    • Janek 2022-01-30 12:43:40

      Mógłbyś coś powiedzieć odnośnie tej agencji? Słyszałem dobre opinie

      • NIEMAN 2022-01-31 08:46:44

        Pewnie co chcesz wiedzieć? do ktorego miejsca chcesz jechac? czy tu w pl?

    • Zaiks 2022-04-01 18:55:18

      Mnie ta agencja znalazła pracę w polsce wiec moge opowiedziec o procesie w kraju jak chcesz

      • adrian 2022-10-01 14:14:19

        ja jestem zainteresowany. powiedz cos więcej

  • Komamdos 2021-05-14 21:24:23

    Głupota ludzka jeszcze nie osiągnęła swoich możliwości, dlatego tego typu pytania będą jeszcze długo zadawane przez oderwanych od rzeczywistości rekruterów

  • M.J. 2021-05-14 15:36:39

    Większość rekruterów widzę patrzy no to czy chcieliby z nimi pracować, zamiast na faktyczne korzyści dla firmy. Osobiście myślę, że cześć socjalizacyjna/społeczna powinna być brana pod uwagę tylko przez bezpośrednich przełożonych. Możesz być świetnym pracownikiem z wizją i być odrzuconym przez to, że nie przepadasz za ludźmi pomimo iż twoje stanowisko wcale nie będzie wymagało częstego kontaktu z ludźmi.

  • Szop M 2021-05-14 13:25:37

    "Michał Blak, CEO edrone Opowiedz mi o jednym największym sukcesie i jednej największej porażce zawodowej. Pytanie pozornie dotyczy historii z poprzedniej pracy. W rzeczywistości dowiem się z niego kilku rzeczy na temat kandydata" Pan Prezes najpierw sam przyznaje się, że zadaje pytanie z podtekstem, a potem sugeruje, że zarządza organizacją "radical candor". Uczciwość działa w dwie strony i wymaga wzajemnego zaufania. Ponadto kandydat może rzeczywiście uznawać nie domknięcie deala za swoją największą porażkę. Wypowiedź Prezesa odbieram jako mało empatyczną.

  • Majkel 2021-05-14 13:09:59

    Takie niepoważne pytania zadają niepoważni ludzie w niepoważnych firmach. Na szczęście nie trafiłem na takie. Po takim pytaniu..podziękowałbym serdecznie i pożegnał się.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA