PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe

Ile jest piłeczek pingpongowych w samolocie? Ile stacji paliwowych jest w Warszawie? Ile zarabiasz w obecnej pracy? Zostajesz szefem naszej firmy - jakie 3 rzeczy wdrażasz lub zmieniasz i dlaczego? Z odpowiedziami na takie pytania mierzą się kandydaci do pracy w firmach ze świata e-commerce i digital. O co pytają Jakub Gierszyński, e-commerce director w Sephorze czy Wojciech Zięba, e-commerce & omnichannel director w Decathlonie?

  • Autor:KDS
  • 13 maj 2021 13:50
Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe
Niektóre pytania rekrutacyjne wydają się bezsensowne, ale mają ukryty cel (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W internecie bez problemu znajdziemy listy najdziwniejszych, najtrudniejszych czy najbardziej nietrafionych pytań, jakie padły podczas rozmów rekrutacyjnych.
  • Teraz firma rekrutacyjna Digitalx.pl dołożyła swoją cegiełkę do podobnych zestawień i opublikowała swoją wyjątkową listę.
  • Zapytała znanych liderów biznesu, przedsiębiorców oraz menedżerów świata e-commerce i digital o ich ulubione i najciekawsze pytania, które lubią zadawać swoim rozmówcom podczas rekrutacji.

Branże e-commerce i digital są jednymi z prężniej rozwijających się w czasie pandemii. Przymusowy zwrot w kierunku online, jaki musieliśmy wykonać, spowodował, że firmy z tych segmentów zwiększają zespoły. Według szacunków wartość rynku zakupów online w Polsce wyniesie w tym roku 100 mld, a nie 70 mld złotych, jak szacowano przed pandemią. Duży wzrost potwierdzają też dane GUS-u, które mówią, że w październiku 2020 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 9,1 proc.

To przekłada się na szybki wzrost zapotrzebowania na pracowników w tych sektorach. Według raportu opublikowanego przez agencję pracy OTTO Work Force aż 72 proc. nowych pracowników tymczasowych znalazło pracę właśnie w branżach powiązanych z e-commerce, jak usługi kurierskie i logistyczne. Oznacza to, że w najbliższym czasie wielu potencjalnych pracowników uda się na rozmowy rekrutacyjne do firm z tego sektora. O co mogą zostać zapytani?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprawdziła to firma rekrutacyjna Digitalx.pl, która zapytała przeszło 20 liderów biznesu, przedsiębiorców oraz menedżerów świata e-commerce i digital o ich ulubione pytania, które zadają rozmówcom podczas rekrutacji. 

- Każdy menedżer jest inny, tak jak inne są firmy, które prowadzą lub dla których pracują, dlatego czasem nawet na pierwszy rzut oka podobne pytania mogą różnić się w samej intencji, jaka za nimi stoi. Analizując i przygotowując odpowiedzi na te pytania, możesz wcześniej opracować przekonywujące odpowiedzi, które zrobią świetne wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej i zdecydują o twoim przyszłym zatrudnieniu - komentują przedstawiciele Digitalx.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Oto dlaczego rekruterzy uparcie pytają kandydatów o stacje benzynowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Komamdos 2021-05-14 21:24:23

    Głupota ludzka jeszcze nie osiągnęła swoich możliwości, dlatego tego typu pytania będą jeszcze długo zadawane przez oderwanych od rzeczywistości rekruterów

  • M.J. 2021-05-14 15:36:39

    Większość rekruterów widzę patrzy no to czy chcieliby z nimi pracować, zamiast na faktyczne korzyści dla firmy. Osobiście myślę, że cześć socjalizacyjna/społeczna powinna być brana pod uwagę tylko przez bezpośrednich przełożonych. Możesz być świetnym pracownikiem z wizją i być odrzuconym przez to, że nie przepadasz za ludźmi pomimo iż twoje stanowisko wcale nie będzie wymagało częstego kontaktu z ludźmi.

  • Szop M 2021-05-14 13:25:37

    "Michał Blak, CEO edrone Opowiedz mi o jednym największym sukcesie i jednej największej porażce zawodowej. Pytanie pozornie dotyczy historii z poprzedniej pracy. W rzeczywistości dowiem się z niego kilku rzeczy na temat kandydata" Pan Prezes najpierw sam przyznaje się, że zadaje pytanie z podtekstem, a potem sugeruje, że zarządza organizacją "radical candor". Uczciwość działa w dwie strony i wymaga wzajemnego zaufania. Ponadto kandydat może rzeczywiście uznawać nie domknięcie deala za swoją największą porażkę. Wypowiedź Prezesa odbieram jako mało empatyczną.

  • Majkel 2021-05-14 13:09:59

    Takie niepoważne pytania zadają niepoważni ludzie w niepoważnych firmach. Na szczęście nie trafiłem na takie. Po takim pytaniu..podziękowałbym serdecznie i pożegnał się.

  • Johnny 2021-05-14 07:10:48

    Widzę że druga część nazwy firmy Pani Mikowskiej świetnie ją identyfikuje - jej zaowulowane tłumaczenie że ktoś kto nie chce ujawniać ile zarabia obecnie, nie umie rozmawiać o trudnych tematach jest bezwartościowe.... Yyy znaczy się bezcenne ;l

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.