Oto 7 błędów najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców

Błędy w zarządzaniu są nie do uniknięcia. Kluczowe jest natomiast to, jak zachowamy się w ich obliczu: czy zdecydujemy się je przeanalizować i wyciągnąć odpowiednie wnioski, czy też schowamy głowę w piasek i udamy, że nic się nie stało.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto 7 błędów najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców

PODZIEL SIĘ


Autor: Alain Kaj

5 lis 2015 16:38


Omyłki stanowią nieodłączną część prowadzenia biznesu. Możemy podzielić je na te, które realnie zagrażają życiu organizacji oraz mniej groźne, których popełnienie pozwala przedsiębiorcy na wyciągnięcie nauki, która może okazać się przydatna w przyszłości i w efekcie wzmocnić firmę. Warto podkreślić, że potknięcia nie dotyczą tylko początkujących firm.

Błędy popełniają zarówno firmy świetnie prosperujące jak i te, które chylą się ku upadkowi. Każda firma chce odnieść sukces finansowy - jeśli tkwi w przestoju lub ponosi straty, warto przyjrzeć się mechanizmom zarządzania oraz procesom funkcjonującym wewnątrz organizacji. Błąd znajduje się najprawdopodobniej na styku procesów handlowych, marketingowych i finansowych.

Naiwność, brak doświadczenia oraz dramat genialnego pomysłu

Są to klasyczne błędy popełniane przez początkujących przedsiębiorców, którzy nie mają jeszcze doświadczenia w kierowaniu organizacją. Błąd genialnego pomysłu wynika z naiwności oraz braku samokrytyki.

Faktem jest, iż nierzadko dobry biznes rodzi się z pomysłu, jednak to nie on decyduje o pozytywnej informacji zwrotnej z rynku. Błędem nowicjusza jest również bezgraniczne zaufanie wobec innych oraz nawiązywanie relacji z nieuczciwymi ludźmi, tzw. „drapieżnikami”, podkradającymi dobre pomysły.

Niewłaściwe działania badawczo-przygotowawcze

Błąd ten występuje często w duecie z „błędem genialnego pomysłu”. Przed wprowadzeniem produktu bądź usługi na rynek należy szczegółowo zbadać potrzeby oraz oczekiwania potencjalnych klientów. Założenie że „każdy produkt można jakoś sprzedać”, jest nierealne. W obecnych czasach i przy obecnej konkurencji jest to raczej pobożne życzenie niż działanie strategiczne.

Powszechnym błędem jest również tworzenie dóbr i usług dla wszystkich, bez skonkretyzowanego targetu. Zbyt szeroka linia produktowa, w której dosłownie każdy może znaleźć coś dla siebie, to klasyczna omyłka. Uniemożliwia stworzenie sprecyzowanej oferty dla konkretnego klienta oraz nie pozwala na wykreowanie spójnej komunikacji. Zaplanowanie procesu komunikacji wymaga kompleksowego podejścia do wszystkich mechanizmów działających w firmie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ekspert Praca.pl 2015-11-11 23:45:50

Pierwsze kroki w zawodzie dla młodych bywają trudne, warto więc liczyć na wsparcie znajomych! gdy znajdziesz ofertę, która idealnie nadaje się dla Twojego znajomego, po prostu poleć go, klikając na czerwoną strzałkę i wpisując jego adres e-mail! W zamian możesz dostać 1000 zł - sprawdź jakie to proste na praca.pl (wynagrodzenie za polecenie!)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.