Oto 3 postanowienia noworoczne, które szef powinien zrobić

Noworoczne postanowienia zawodowe powinny być: możliwe do wykonania, potrzebne i korzystne, czyli zmieniające obecną sytuację na lepsze.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto 3 postanowienia noworoczne, które szef powinien zrobić

  • Jednym z postanowień noworocznych, które powinien postawić przed sobą szef, jest silniejsze wspieranie pracowników.
  • Warto też przeanalizować, czy kultura organizacji twojej firmy wspiera innowacyjność oraz budowanie przewagi konkurencyjnej.
  • Menedżer powinien również przyjrzeć się swoim pracownikom, szczególnie ich talentom.

Oprócz tych osobistych, związanych z życiem prywatnym, można ustalać cele noworoczne związane z miejscem pracy i biznesem. Nie mówimy tutaj o strategicznych i finansowych celach firmy na dany rok, ale o poświęceniu czasu na zaprojektowanie działań z myślą o tym, „co ja, jako szef, mogę zrobić, żeby w kolejnym roku pracownikom pracowało się lepiej, a firma zwiększała zyski”.

Postanowienie nr 1 - Silniejsze wspieranie pracowników

Wsparcie pracownika nie polega na klepaniu po ramieniu. Jak podpowiada klasyfikacja wsparcia społecznego, w pracy można je okazywać w ramach czterech wymiarów. Pierwszym z nich jest sfera emocjonalna. Wsparcie realizowane jest w jej ramach poprzez docenianie pracowników, wyrażanie troski, budowanie bezpieczeństwa i pozytywnych relacji, dostrzeganie mocnych stron oraz pomoc w sytuacjach trudnych i kryzysowych.

Drugi wymiar dotyczy informacji i odnosi się głównie do stanowiska pracy. Wsparcie przejawia się tutaj poprzez ustalanie określonych zasad współpracy, udzielanie informacji zwrotnych i precyzowanie oczekiwań.

Trzeci wymiar wsparcia dawanego przez pracodawcę nazywany jest wsparciem instrumentalnym. Polega on na dostarczaniu niezbędnych narzędzi i środków do efektywnej pracy oraz pomocy merytorycznej.

Czwarta sfera to wsparcie rzeczowe - w kontekście organizacyjnym związane z wynagrodzeniem, systemem premiowania oraz benefitami. Wszystkie te wymiary przynoszą korzyści. Od poczucia bezpieczeństwa, docenienia i pewności w swoim otoczeniu, po zwiększoną samodzielność, autonomię, chęć do proponowania i wdrażania zmian oraz utrzymanie motywacji pracownika.

W kontekście wspierania pracowników można mówić o wzmacnianiu ich „odporności”, czyli sposobu reagowania na sytuacje stresowe i trudne. Odporność ta będzie przejawiała się w zaangażowanej postawie pracownika oraz jego przekonaniu, że posiada wystarczające kompetencje do pracy i podejmowania decyzji na swoim stanowisku.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2019-01-07 17:00:05

@Pracownica Wszystko ładnie pięknie. Do momentu, gdy nie okaże się, że niektórzy pracownicy nie mają najmniejszej chęci oglądania współpracowników i współpracowniczek po pracy. A wyjazdy integracyjne to obowiązek i każda próba ich uniknięcia wywołuję bredzenie o grze zespołowej.

Pracownica 2019-01-03 19:36:07

W mojej pracy szef obiecał , że będzie bardzie motywował pracowników do pracy nagrodami.. w każdym miesiącu coś będzie do wygrania. Od małych po większe upominki. W tamtym roku na przykład szef wprowadził wyjazdy na integrację dzięki temu byliśmy w Lesznie w aerotunelu żeby polatać. W zintegrowanym zespole zawsze lepiej się pracuje.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.