PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Organizacje obywatelskie apelują do europejskich firm o bojkot Facebooka

Organizatorzy kampanii społecznej Stop Hate for Profit, apelującej o wycofywanie reklam z Facebooka w proteście przeciwko nieskutecznej moderacji treści, chcą żeby do akcji dołączyli przedsiębiorcy z całego świata, w tym z Europy. W bojkocie wzięło już udział 160 firm.

  • Autor:PAP/AKC
  • 29 cze 2020 12:35
Organizacje obywatelskie apelują do europejskich firm o bojkot Facebooka
Rocznie Facebook zarabia na reklamach ok. 70 mld dolarów, z czego jedna czwarta pochodzi ze zleceń ze strony dużych koncernów (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Organizatorzy kampanii Stop Hate for Profit zapoczątkowanej w USA przez organizacje obywatelskie po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda zaapelowali już do największych europejskich firm o przyłączenie się do bojkotu Facebooka.
  • Przekonują ich do wycofanie z serwisu reklam swoich produktów.
  • Grupy protestują w ten sposób m.in. przeciwko niedbałemu, ich zdaniem, podejściu dużych mediów społecznościowych do usuwania z sieci mowy nienawiści, dezinformacji i przemocy.

Żądają, żeby serwisy skuteczniej reagowały na dyskryminację użytkowników np. ze względu na ich rasę lub płeć, wyraźnie informowały o tym, ile tego typu treści pojawia się w sieci oraz przestały na nich zarabiać. Chodzi np. o takie sytuacje, kiedy przy nieodpowiednich materiałach zamieszczane są reklamy, z których Facebook czerpie zyski.

Dotychczas w akcji udział wzięło już ponad 160 firm, w tym amerykański gigant telekomunikacyjny Verizon Communications i brytyjsko-holenderski koncern Unilever, właściciel m.in. takich marek jak Lipton czy Knorr, ale organizatorzy kampanii mają nadzieję, że globalny nacisk przyspieszy działania mediów społecznościowych pod kątem usuwanie mowy nienawiści.

"Naszym celem jest presja globalna. Mamy też nadzieję, że uda nam się przekonać europejskich legislatorów do przyjęcia surowszych regulacji odnośnie Facebooka i innych platform społecznościowych" - powiedział agencji Reutera Jim Steyer, szef organizacji Common Sense Media, jednego z inicjatorów protestów.

Jeszcze w czerwcu Komisja Europejska przedstawiła nowe wytyczne dla serwisów społecznościowych, w tym Facebooka, dotyczące walki z dezinformacją i mową nienawiści w sieci, w ramach których firmy zobowiązane będą przedstawiać comiesięczne raporty ze swoich działań w tym zakresie.

Facebook zapowiedział, że zintensyfikuje działania związane z moderacją treści i, że we współpracy z organizacjami obywatelskimi i ekspertami zamierza opracować odpowiednie narzędzia do walki z mową nienawiści. Koncern poinformował, że zainwestował również w technologię opartą na sztucznej inteligencji, która umożliwia zidentyfikowanie 90 proc. szkodliwych treści, jeszcze zanim zgłoszą je użytkownicy.

Rocznie Facebook zarabia na reklamach ok. 70 mld dolarów, z czego jedna czwarta pochodzi ze zleceń ze strony dużych koncernów, takich jak m.in Unilever, a pozostała część z przekazów reklamowych wykupywanych przez małych i średnich przedsiębiorców. Jak dotąd bojkot odbił się na wynikach rynkowych koncernu - pod koniec ubiegłego tygodnia wartość udziałów Facebooka na giełdzie spadła o 8,3 proc.

Kampania rozszerza swój zasięg także na inne media społecznościowe, w tym Twittera. W niedzielę wycofanie reklam z mediów społecznościowych zapowiedział także Starbucks, mimo że firma oficjalnie nie przyłączyła się do kampanii Stop Hate for Profit. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Organizacje obywatelskie apelują do europejskich firm o bojkot Facebooka

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.