PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Odzieżowego potentata nauka z pandemii: reagować, korygować, nie zwlekać

Pandemia koronawirusa i będący jej konsekwencją lockdown były ciosem dla branży odzieżowej. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wymogło intensyfikację działań w sieci oraz szeregu szybkich i ryzykownych decyzji. Jak mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP, w kryzysowej sytuacji trzeba działać. Nawet jeśli te działania będą wymagały później korekty.

Odzieżowego potentata nauka z pandemii: reagować, korygować, nie zwlekać
- Im większa firma, tym trudniej jest zarządzać - mówi nasz gość. Rodzinna struktura LPP okazała się atutem w pandemii (Na zdjęciu Przemysław Lutkiewicz/fot.PTWP)
REKLAMA

LPP jest polską firmą, ale swoją działalność prowadzi w wielu krajach na kilku kontynentach. Dla rozbudowanej struktury z licznymi powiązaniami biznesowymi działającej w branży eksponowanej na skutki pandemii wirus był silnym ciosem.

- Im większa firma, tym trudniej zarządzać, natomiast my chyba mamy szczęście, że jesteśmy firmą rodzinną. Decyzje są podejmowane szybko, na samej górze i nie musimy pytać o zdanie innych ciał zarządzających. Dlatego przy koronawirusie było nam łatwiej podejmować decyzje biznesowe pozwalające przystosować się do tej trudnej sytuacji - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Jak przyznaje, firma już od jakiegoś czasu przygotowywała się na "jakiś" kryzys. - Myśląc jakiś, mieliśmy na myśli coś na modłę lat 2008-2009, kiedy przychody spadły nam o 25-30 proc. Byliśmy przygotowani na scenariusz kryzysowy, ale nie na tak silny, jaki się zdarzył - mówi Lutkiewicz.  



Koronawirus z dnia na dzień zamknął sieć sklepów stacjonarnych LPP. Jedyną możliwością była sprzedaż przez internet, z której dochód jednak nie był w stanie pokryć wszystkich kosztów funkcjonowania firmy.

- W związku z tym trzeba było szybko podjąć decyzję, jakich wydatków się pozbywamy, które koszty musimy szybko obniżyć, które inwestycje zatrzymujemy. Praktycznie z dnia na dzień musieliśmy podjąć wiele decyzji wstrzymujących normalną pracę w wielu częściach naszej firmy i spółkach zagranicznych - mówi wiceprezes LPP. 

Czytaj też: LPP debiutuje w Zielonym Indeksie

Na pytanie, jak ocenia podejmowane w okresie lockdownu decyzje, odpowiada: "Lepiej zareagować, nawet jeżeli trzeba to potem skorygować, niż nie robić nic".

- Dziś wiemy, że popyt odbudowuje się szybciej, niż zakładaliśmy, sklepy stacjonarne sprzedają lepiej, niż myśleliśmy; jesteśmy dzisiaj umiarkowanymi optymistami. Oczywiście boimy się drugiej fali koronawirusa, boimy się tego, co będzie się działo z popytem, ale jeśli popatrzymy przez pryzmat ostatnich tygodni, to rynek wygląda całkiem dobrze - mówi Lutkiewicz.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Odzieżowego potentata nauka z pandemii: reagować, korygować, nie zwlekać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • lucek 2020-10-15 18:53:16

    Ogarnąć takiego giganta jakim jest LPP to sztuka, dobrze że zarząd sobie z tym radzi.

  • orodc 2020-10-13 13:02:02

    Zgadzam się w 100%, nie robić nic to najgorszy możliwy wybór, w przypadku LPP sprawdziła się opcja z mocnym rozwojem ecommerce.

  • cesc 2020-10-13 12:40:35

    Kryzys udowodnił, że to dobrze zarządzana firma.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.