- jk
- •28 lut 2023 11:23
W jaki sposób tworzymy treści w Polsce? Według najnowszego badania platformy WhitePress, przeprowadzonego na ponad 500 SEO-wcach - nadal prym wiedzie samodzielne przygotowanie tekstów przez człowieka (76 proc.), choć specjaliści nie stronią również od korzystania z AI (42 proc).

- Specjaliści są zgodni, że minie jeszcze wiele lat zanim AI osiągnie poziom zbliżony do wyspecjalizowanych dziennikarzy.
- 42 proc. SEO-wców posiłkuje się w swojej pracy sztuczną inteligencją, ale aż 85 proc. nie skorzystałoby z AI zupełnie bez nadzoru człowieka - wynika z badania WhitePress.
- Sztuczna inteligencja nie ma tego, co posiada człowiek. Brakuje jej kreatywności, finezji twórczej, poczucia humoru, empatii czy chociażby poprawności politycznej - komentuje Anna Jaroszewska z WhitePress.
Z badania przeprowadzonego przez WhitePress na ponad pół tysiącu specjalistów SEO jasno wynika, że nadal mają oni większe zaufanie do człowieka niż do maszyny. 76 proc. specjalistów przygotowuje teksty samodzielnie, niemal tyle samo korzysta z usług „wolnych strzelców” (74 proc.), a nieco mniej, bo 66 proc. zatrudnia copywritera w swojej firmie.
Minie wiele lat zanim AI osiągnie poziom zbliżony do wyspecjalizowanych dziennikarzy
Ponad połowa respondentów wykorzystuje w pracy platformy copywriterskie, takie jak WhitePress, pośredniczące w kontakcie z twórcami treści. Równocześnie 42 proc. SEO-wców posiłkuje się w swojej pracy sztuczną inteligencją, ale aż 85 proc. nie skorzystałoby z AI zupełnie bez nadzoru człowieka. I słusznie, bo specjaliści są zgodni, że minie jeszcze wiele lat zanim AI osiągnie poziom zbliżony do wyspecjalizowanych dziennikarzy.

Czytaj więcej
Czy pracowników będzie zatrudniać sztuczna inteligencja?- Nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja działa w tempie, któremu nie dorównuje żaden człowiek i jest konkurencyjna pod względem kosztów. Szacuje się, że materiał na 35 tys. znaków przygotowany przez AI może kosztować około 250 zł, a ten napisany przez copywritera można by wycenić nawet na kilka tysięcy złotych. Aczkolwiek sztuczna inteligencja nie ma tego, co posiada człowiek. Brakuje jej kreatywności, finezji twórczej, poczucia humoru, empatii czy chociażby poprawności politycznej - komentuje Anna Jaroszewska, head of content marketing w WhitePress.


Słowa kluczowe
- Anna Jaroszewska
- nowoczesne technologie
- WhitePress
- sztuczna inteligencja
- AI
- dziennikarze
- copywriter
- technologie
KOMENTARZE (2)