Onboarding ma znaczenie. Oto 4 zasady efektywnego wdrażania pracownika w firmie

- Aby mieć w swych szeregach dobrego pracownika, nie wystarczy tylko zatrudnić wybitnego specjalistę. Od samego początku trzeba go też sprawnie wdrożyć w nowe obowiązki i pokazać, jak będzie wyglądać jego praca - twierdzi Marta Sewerynek-Otwinowska, dyrektor działu analiz Futuro Finance.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Onboarding ma znaczenie. Oto 4 zasady efektywnego wdrażania pracownika w firmie

PODZIEL SIĘ


Autor: aw

14 wrz 2017 9:10


• Rzucić na głęboką wodę, czy stopniowo i z wyczuciem wprowadzać w struktury organizacji nową osobę?

• Przed takim dylematem stoi wiele przedsiębiorstw.

• Niezależnie jednak od tego, na co zdecyduje się pracodawca, najważniejsze jest odpowiednie wdrożenie takiego pracownika.


Wdrożenie nowego pracownika w wielu firmach sprowadza się tylko do przedstawienia nowej osoby pozostałym członkom zespołu i pobieżnego przybliżenia jej zakresu obowiązków. Efekt jest taki, że obłożona zbyt dużą liczbą zadań, których do końca nie rozumie, pracuje chaotycznie i nieustannie otrzymuje za to reprymendy od przełożonego albo składa wypowiedzenie jeszcze przed końcem okresu próbnego.

Tymczasem pracodawca może sięgnąć po proste rozwiązanie, jakim są programy wdrożeniowe zwane popularnie onboardingiem. Dostarczają one nowym pracownikom niezbędnej wiedzy na temat organizacji i branży, a także przyspieszają osiągnięcie przez nie pełnej efektywności i eliminują popełnianie błędów. Potwierdzają to zresztą wyniki raportu „Procesy HR w firmach w Polsce” przygotowanego przez Antal i Macrologic. Według nich blisko 57 proc. respondentów uznaje ten element za bardzo ważny.

- Aby mieć w swych szeregach dobrego pracownika, nie wystarczy tylko zatrudnić wybitnego specjalistę. Od samego początku trzeba go też sprawnie wdrożyć w nowe obowiązki i pokazać, jak będzie wyglądać jego praca. Pomocne w tym są szkolenia wstępne. W naszej firmie trwają one 8 dni i składają się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Dzięki temu nowi pracownicy wiedzą, jak wykorzystać zdobyte umiejętności, i co najważniejsze, mają świadomość, na czym będzie polegać ich praca - mówi Marta Sewerynek-Otwinowska, dyrektor działu analiz Futuro Finance.

Po pierwsze: mentoring

Szkolenia wstępne są ważne we wdrażaniu na stanowisku nowego pracownika. Jednak pracodawcy coraz częściej decydują się także na programy mentoringowe. Zakładają one wyznaczenie przez przełożonego specjalnego opiekuna, który przeprowadzi nową osobę w firmie przez cały proces wdrożeniowy. Mentor pomaga poznać organizację, jej strukturę, a co najważniejsze: oswaja z nowym środowiskiem i motywuje do pracy.

- Nowi pracownicy mogą liczyć na pełne wsparcie i pomoc swoich opiekunów, którymi najczęściej są ich bezpośredni przełożeni. Przyjęty przez nas model zarządzania daje możliwość samodzielnego rozwoju z jednoczesnym budowaniem poczucia bezpieczeństwa, że zawsze można skorzystać z porad doświadczonych kolegów. Mamy świadomość, że pierwsze miesiące w nowej pracy związane są ze stresem, dlatego obecność takiej osoby jest dużym wsparciem. Na tym etapie bardzo ważne jest więc dobre dopasowanie pod względem m.in. charakterologicznym kierownika do osoby rozpoczynającej pracę doradcy finansowego - kontynuje ekspertka Futuro Finance.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.