PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Od Black Friday aż do świąt, czyli kurierzy i poczta na podwójnych obrotach

21 listopada rozpoczął się sezon zakupowy, najbardziej zapracowany okres dla e-commerce i firm kurierskich. Jak co roku, jego szczyt przewiduje się na 17-21 grudnia. Do płynnego funkcjonowania sklepu internetowego, niezbędne jest odpowiednie wsparcie firm kurierskich. Także Poczta Polska zachęca do wcześniejszego nadawania przesyłek.

Od Black Friday aż do świąt, czyli kurierzy i poczta na podwójnych obrotach
fot.shutterstock
REKLAMA

W związku ze znacznym nasileniem ruchu listowego i paczkowego przed Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem, Poczta Polska zachęca do odpowiednio wcześniejszego nadawania przesyłek.

Poczta zaleca, aby listy priorytetowe do krajów europejskich nadawać do 12 grudnia 2018 roku, do USA i innych krajów pozaeuropejskich do 7 grudnia 2018 roku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z kolei ekonomiczne przesyłki listowe do krajów europejskich powinny być nadane do 4 grudnia 2018 roku.

Poczta informuje również, że paczki priorytetowe do krajów europejskich nadać należy do 7 grudnia 2018 roku, do USA i innych krajów pozaeuropejskich do 30 listopada 2018 roku.

Natomiast ekonomiczne paczki pocztowe do krajów europejskich należy nadać do 23 listopada 2018 roku.

Sklepy internetowe sypią promocjami

Z roku na rok, przy okazji Black Friday, coraz więcej sprzedawców decyduje się na specjalne rabaty i promocje.

Największym problem, przed jakim stają w tym okresie przedsiębiorcy jest odpowiednie zaplanowanie pracy e-sklepu w nadchodzącym okresie. Trudno oszacować jakie wyniki sprzedażowe osiągnie w tym czasie firma, należy być jednak przygotowanym na każdą okoliczność i zadbać o odpowiednie wsparcie logistyczne. Szybka realizacja zamówień jest uzależniona od sprawnego łańcucha dostaw: jeśli na którymś z jego etapów nastąpi zator, może to znacząco osłabić ich płynność, a w konsekwencji doprowadzić do strat finansowych.

Do płynnego funkcjonowania sklepu internetowego, niezbędne jest odpowiednie wsparcie firm kurierskich. Odpowiednio szybkie dotarcie przesyłki do klienta może usprawnić wprowadzenie dodatkowych opcji punktów dostawy. Ze względu na duży wolumen zamówień, znacznie więcej pracy wykonują sami kurierzy.

Czytaj tez: Kurierzy i doręczyciele. Jak wygląda ich praca?

Zwiększenie liczby miejsc, w które paczka może zostać dostarczona, a następnie odebrana w wybranym przez klienta momencie, ułatwia i skraca proces tzw. last mile, czyli etapu doręczenia przesyłki bezpośrednio do klienta.

Więcej czytaj tutaj

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Od Black Friday aż do świąt, czyli kurierzy i poczta na podwójnych obrotach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tadek 2018-12-09 16:52:04

    To prawda - listopad i grudzień jest okresem, w którym kurierzy mają najwięcej pracy. Ja, mimo wszystko nie mam powodów do narzekania. Nadaję przesyłki kurierskie regularnie, za pośrednictwem brokera kurierskiego i nie zdarzyło się, aby moi klienci narzekali na wydłużony czas oczekiwania (zazwyczaj dochodzę dzień, maksymalnie dwa od nadania).

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.