PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oczekiwania pracowników nie pozostawiają złudzeń. Czas pandemii to test dla liderów

Obecnie działamy w środowisku biznesowym, które charakteryzuje niestabilność i niepewność. W takim otoczeniu potrzeby pracowników są zupełnie inne niż kiedyś, a to przekłada się również na ich oczekiwania względem przełożonych.

  • Autor:jk
  • 12 kwi 2020 19:00
Oczekiwania pracowników nie pozostawiają złudzeń. Czas pandemii to test dla liderów
Wzajemne zaufanie na linii pracodawca-menedżerowie-pracownicy pozostaje fundamentem każdego, dobrze prosperującego biznesu. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Dopasowanie do nowych okoliczności bywa w praktyce niezwykle trudne – zarówno dla organizacji, jak i samych pracowników.
  • Liderzy i menedżerowie nie mogą się zatrzymywać – muszą działać, dbać o komunikację i morale zespołów, ponieważ dzięki temu są w stanie nie tylko lepiej przeprowadzić firmę przez trudny okres, lecz również wzmocnić ją na przyszłość i czas „po”.
  • Wnioski z badania Hays Poland? Pracownicy oczekują od liderów przede wszystkim informacji, wsparcia i inicjatywy.

Z badania Hays Poland wynika, że część zatrudnionych boi się utraty pracy, obniżenia wynagrodzenia, ograniczenia możliwości wypracowania premii.

Inni mają wątpliwości dotyczące zmiany sposobu pracy – nie wiedzą, czy w dłuższej perspektywie poradzą sobie ze zdalną realizacją zawodowych zobowiązań bądź nowymi zadaniami, które już otrzymali lub które potencjalnie mogą być im zlecone w niedalekiej przyszłości. To prawdopodobna perspektywa - zwłaszcza w przypadku firm, które zadecydują się zmniejszyć zatrudnienie i rozdysponować prace w inny sposób.

Czytaj też: Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?

Dopasowanie do nowych okoliczności bywa niezwykle trudne – zarówno dla organizacji, jak i pracowników. Zatrudnieni niepewnie patrzą w przyszłość, obawiając się długofalowych skutków bieżącej sytuacji oraz obserwując, jak jeszcze do niedawna pewne perspektywy zawodowe stają się mniej prawdopodobne.

Połowa pracowników nie czuje się też dostatecznie przygotowana do pracy w modelu zdalnym. Największe wyzwania wynikają z niedostatecznego poziomu technologii, z trudności z samodzielną motywacją, ale też z organizacji życia zawodowego w domowej przestrzeni.

Nowe wyzwania

Dla wielu dom przestał być bezpiecznym azylem i miejscem prywatnym, a stał się centrum organizacji pracy, siedzibą firmy, biurem. To sytuacja trudna - zarówno dla tych, którzy dostępną przestrzeń w godzinach pracy często muszą dzielić z innymi domownikami, ale również dla liderów i menedżerów, odpowiadających za pracę tych osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oczekiwania pracowników nie pozostawiają złudzeń. Czas pandemii to test dla liderów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.