PARTNER PORTALU partner portalu

Oczekiwania a rzeczywistość. Oto największe grzechy HR-u

Działy HR powinny świecić przykładem w firmie. Rzeczywistość bywa jednak inna. Jakie są największe grzechy HR-u?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oczekiwania a rzeczywistość. Oto największe grzechy HR-u

  • Szefowie organizacji poszukują takich zespołów HR, które przede wszystkim chcą zrozumieć biznes i potrzeby pracowników.
  • Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE, zauważa, że programy rozwojowe oferowane przez działy HR często mają niewiele wspólnego z rozwojem.
  • Kolejny zarzut pod adresem HR-u to zbyt duże zainteresowanie narzędziami, które działa na niekorzyść relacji z ludźmi.

Dział HR jest wizytówką firmy. To z nim ma pierwszy kontakt kandydat starający się o pracę w firmie. Podobnie jest w przypadku pracownika, który żegna się z firmą – albo na exit interview, albo na obiegówce w kadrach.

- Na każdym etapie życia pracownika w firmie towarzyszy mu HR. Trzeba być świadomym, jak wielki wpływ na ludzi ma HR i właśnie dlatego należy stawiać mu wyżej poprzeczkę. Wtedy jest szansa, że inni będą chcieli go naśladować – będą widzieć owoce jego pracy – mówi Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE.

- Warto dodać, że dobrego HR-owca bardzo trudno znaleźć na rynku pracy. Myślę, że to jedna z trudniejszych profesji do obsadzenia – dodaje Mroczyński.

W parze z biznesem

Szefowie organizacji poszukują takich zespołów HR, które przede wszystkim chcą zrozumieć biznes i potrzeby pracowników.

- Trendy w HR zmieniają się bardzo dynamicznie i to, co jest często wytykane działom personalnym, to bezrefleksyjne podążanie za trendami. Trzeba najpierw poznać potrzeby biznesu, by zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Jest to najlepszy sposób, aby zdobyć zaufanie partnerów biznesowych – wskazuje Agnieszka Pastuła, senior client manager w firmie Antal.

Czytaj też: HR biznes partnering po polsku, czyli wielka wymiana wizytówek

Również Wojciech Mroczyński mówi o wspólnym języku HR-u i biznesu. - Przykładowo jeśli mamy rotację w firmie, to większość HR-owców nie wyjaśni menedżerom z produkcji czy działu sprzedaży, na czym polega problem. Wystarczyłoby wyjaśnić, że dwa razy większa rotacja zwiększa koszty personalne - musimy szkolić nowych pracowników, a przez pierwsze dwa miesiące nie są efektywni, bo przygotowują się do nowej roli. Podobny problem mają ludzie z finansów - operują cyframi, ale nie tłumaczą, co one oznaczają dla biznesu. Myślę, że ten brak zrozumienia powoduje, że HR jest nieco odizolowany w organizacji – ocenia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.