PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oczekiwania a rzeczywistość. Oto największe grzechy HR-u

Działy HR powinny świecić przykładem w firmie. Rzeczywistość bywa jednak inna. Jakie są największe grzechy HR-u?

Oczekiwania a rzeczywistość. Oto największe grzechy HR-u
HR to dział, któremu na sercu powinny leżeć kwestie ludzkie (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Szefowie organizacji poszukują takich zespołów HR, które przede wszystkim chcą zrozumieć biznes i potrzeby pracowników.
  • Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE, zauważa, że programy rozwojowe oferowane przez działy HR często mają niewiele wspólnego z rozwojem.
  • Kolejny zarzut pod adresem HR-u to zbyt duże zainteresowanie narzędziami, które działa na niekorzyść relacji z ludźmi.

Dział HR jest wizytówką firmy. To z nim ma pierwszy kontakt kandydat starający się o pracę w firmie. Podobnie jest w przypadku pracownika, który żegna się z firmą – albo na exit interview, albo na obiegówce w kadrach.

- Na każdym etapie życia pracownika w firmie towarzyszy mu HR. Trzeba być świadomym, jak wielki wpływ na ludzi ma HR i właśnie dlatego należy stawiać mu wyżej poprzeczkę. Wtedy jest szansa, że inni będą chcieli go naśladować – będą widzieć owoce jego pracy – mówi Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Warto dodać, że dobrego HR-owca bardzo trudno znaleźć na rynku pracy. Myślę, że to jedna z trudniejszych profesji do obsadzenia – dodaje Mroczyński.

W parze z biznesem

Szefowie organizacji poszukują takich zespołów HR, które przede wszystkim chcą zrozumieć biznes i potrzeby pracowników.

- Trendy w HR zmieniają się bardzo dynamicznie i to, co jest często wytykane działom personalnym, to bezrefleksyjne podążanie za trendami. Trzeba najpierw poznać potrzeby biznesu, by zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Jest to najlepszy sposób, aby zdobyć zaufanie partnerów biznesowych – wskazuje Agnieszka Pastuła, senior client manager w firmie Antal.

Czytaj też: HR biznes partnering po polsku, czyli wielka wymiana wizytówek

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oczekiwania a rzeczywistość. Oto największe grzechy HR-u

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA