PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Obojętność i brak feedbacku. Tego w pracy nie lubi pokolenie Z

  • Justyna Koc
    jk
  • 13 mar 2019 20:28

Przedstawiciele pokolenia Z coraz liczniej wkraczają na rynek pracy, wraz ze swoją perspektywą, zdolnościami i oczekiwaniami. Za 10 lat to oni będą zarządzać sporą częścią gospodarki. Jakie metody i postawy utrudniają komunikację z pracownikami z tej generacji i zagłuszają ich wewnętrzną motywację?

Obojętność i brak feedbacku. Tego w pracy nie lubi pokolenie Z
Adobe Stock
REKLAMA
  • Ocena pracownicza raz na kwartał, wzbogacona o wielostronicowy raport, w przypadku „Zetów” nie sprawdzi się.
  • Młodzi spodziewają się bieżącej informacji zwrotnej - warto więc zadbać o częsty i krótki feedback.
  • Istotne dla Zetów jest również etyczne postępowanie oraz wywieranie pozytywnego wpływu na otaczający świat.

Podobnie jak dla przedstawicieli pokolenia Y, a w przeciwieństwie do X, praca dla „Zetów” nie jest celem samym w sobie. Chcą, by przynosiła im satysfakcję, nie tylko finansową. Wielu motywuje do działania zrozumienie sensu, ciekawość, znalezienie własnej wartości, potrzeba samorealizacji – sprawdzenia się czy rozwinięcia własnych możliwości.

- Rolą menedżera jest w razie potrzeby pomoc w odnajdywaniu naturalnej motywacji i usuwaniu barier, które ją zagłuszają. Jeśli bowiem pracownicy angażują się w swoją pracę tylko dlatego, by uniknąć porażki, krytyki i kary lub z drugiej strony - uzyskać nagrody czy pochwały, ich chęci do działania pojawiają się jedynie w konkretnych sytuacjach, gdy widoczny jest kij lub marchewka – przestrzega Michał Brywczyński, trener z firmy szkoleniowo-doradczej Integra Consulting Poland.

Niekorzystne jest też, gdy o podjętym wysiłku decyduje współpraca z lubianą, podziwianą osobą oraz chęć spełniania jawnych i ukrytych oczekiwań szefa. Co bowiem, gdy przełożony się zmieni? Motywatory zewnętrzne gaszą motywację wewnętrzną, tym samym zmniejszą wydajność i sprzyjają krótkoterminowemu myśleniu. Gdy zaś uda się pobudzić naturalne zaangażowanie „Zetów”, są spore szanse na to, że „odpłacą się” większą efektywnością i kreatywnością czy realnymi usprawnieniami w działaniu swoim i firmy.

Brak feedbacku

Ocena pracownicza raz na kwartał, wzbogacona o wielostronicowy raport, w przypadku „Zetów” raczej się nie sprawdzi. Są bowiem przyzwyczajone do natychmiastowych reakcji - odpowiedź na każde niemal pytanie znajdują w internecie w ułamku sekundy, a po publikacji zdjęcia w mediach społecznościowych znajomi od razu je komentują.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Obojętność i brak feedbacku. Tego w pracy nie lubi pokolenie Z

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA