PARTNER PORTALU partner portalu

Nuda i spadek zaangażowania w pracy menedżera? Są na to sposoby

Brak zaangażowania i satysfakcji z pracy to początek długiej listy problemów. Później przychodzi wypalenie zawodowe i depresja. Co może zrobić menedżer, żeby nie zabrnąć tak daleko?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nuda i spadek zaangażowania w pracy menedżera? Są na to sposoby

  • Jak wskazuje amerykański psycholog dr Steven Berglas, najlepszym antidotum na nudę, złe samopoczucie i początkowe wypalenie zawodowe jest większe zaangażowanie się w pracę - w działania, których celem jest poprawa lub wyeliminowanie przyczyny spadku czy też braku zaangażowania.
  • Pomocny może okazać się także awans poziomy, czyli przesunięcia pracowników do nowych zadań, działań lub regionów.
  • Kolejnym sposobem na spadek zaangażowania u menedżera jest odpowiednie delegowanie zadań.

Według danych firmy Kincentric (dawniej Aon), w 2019 roku wskaźnik zaangażowania wyniósł 47 proc. To wynik o 1 punkt procentowy niższy niż rok wcześniej. Podobny obraz wyłania się z raportu „2018 Global Great Jobs Briefing” Instytutu Gallupa, zgodnie z którym tylko 5 na 100 Polaków postrzega swoją pracę jako bardzo dobre miejsce zatrudnienia, natomiast 37 proc. ocenia ją jako dobrą.

Warto dodać, że mianem "dobrej" określana jest etatowa praca ponad 30 godzin w tygodniu dla jednego pracodawcy. Do tej kategorii nie zostały zakwalifikowane: samozatrudnienie, zarabianie na życie bez sformalizowanych form zatrudnienia czy zajęcia dorywcze. Z kolei "bardzo dobra" praca to zajęcie, które angażuje pracownika, wywołuje entuzjastyczne nastawienie i daje satysfakcję z wyników pracy.

Jak wskazuje amerykański psycholog dr Steven Berglas, najlepszym antidotum na nudę, złe samopoczucie i początkowe wypalenie zawodowe, paradoksalnie jest większe zaangażowanie się w pracę - a dokładnie w działania, których celem jest poprawa lub wyeliminowanie przyczyny spadku czy też braku zaangażowania. Jak jednak dodaje, nie chodzi o to, aby pracować więcej niż kiedyś, ale o to, by pracować inaczej.

- Zastanów się, jak możesz rozwinąć swój główny cel oraz jakie korzyści będą mieli twoi klienci, jeśli potraktujesz ten cel jako nowość, której dotychczas nie wdrożyłeś. Już samo przemyślane działanie - nawet przed wdrożeniem go w życie - przynosi ogromne korzyści, ponieważ jest wyzwaniem. Próbujesz zdobyć nowy cel, co zwiększa twoją motywację do odniesienia sukcesu. Kiedy szukasz i odkrywasz głębię swojej kreatywności, niemal natychmiast uruchamiasz w sobie "lekarstwo", które poprawia złe samopoczucie - pisze dr Steven Berglas w serwisie LinkedIn.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.