PARTNER PORTALU partner portalu

Nowych zawodów nie przybywa. Jaka jest więc niezbędna cecha na rynku pracy?

Jeszcze w latach 60 - tych nowe zawody stanowiły około dziesięciu procent gospodarki, dziś jest to zaledwie jeden procent - zauważa Preston McAfee, główny ekonomista Microsoft Corporation. Obecnie stale robimy to samo, tyle, że coraz nowszymi narzędziami.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowych zawodów nie przybywa. Jaka jest więc niezbędna cecha na rynku pracy?

Główny ekonomista Microsoft Corporation powołuje się na mechanizm znany od setek lat. Jeśli chcesz wiedzieć, co dziś będzie kupowała klasa średnia, przypomnij sobie, na co dwadzieścia lat temu pieniądze wydawali bogacze.

- Kiedyś były to telefony komórkowe, dziś są to spersonalizowane usługi, domy czy podróżne szyte na miarę - mówi McAfee. - I właśnie w tych kategoriach widzę zawody przyszłości - dodaje. Jego zdaniem opierać się one będą na trzech C - care, communication i creativity, czyli opieka, komunikacja i kreatywność. 

- Ludzie cały czas potrzebują innych ludzi. Dużo lepiej potrafimy zrozumieć siebie. Maszyny nie zdobędą takiej umiejętności - wyjaśnia. 

McAfee zwraca uwagę również na inny element dzisiejszego świata - umiejętność uczenia się. Jego zdaniem jest ona o tyle ważna, że obecnie nie ma możliwości tworzenia zbyt wielu nowych kategorii zawodów.

- W latach 60-tych stanowiły one około dziesięciu procent gospodarki. Dziś jest to zaledwie jeden procent - wylicza. I od razu dodaje: - Zamiast tego cały czas robimy to samo, ale innymi narzędziami, w inny sposób. Trzeba zatem cały czas uczyć się używać nowych narzędzi, bo to jak produkujemy samochody, jak pracujemy w kopalniach, to jak piszemy artykuły do gazet zmienia się, bo zmienia się technologia, która leży u podstaw - podsumowuje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.