PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nowy trend w kadrach. Czy haerowcy powinni już zacząć bać się o pracę?

  • Justyna Koc
    jk
  • 28 maj 2021 20:00

Wirtualni HR-owcy mogą prowadzić rekrutację, koordynować komunikację wewnętrzną, a także szkolić pracowników. Właśnie dlatego firmy coraz chętniej sięgają po chatboty i voiceboty.

Nowy trend w kadrach. Czy haerowcy powinni już zacząć bać się o pracę?
Wirtualni pracownicy działu kadr mogą zastąpić ludzi przy obsłudzie powtarzalnych procesów (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Cyfrowi asystenci mogą zarówno obsługiwać infolinię dla kandydatów, jak i kontaktować się samodzielnie z osobami, które przesłały swoje aplikacje, żeby zweryfikować, czy na pewno spełniają wszystkie kryteria z oferty pracy.
  • W komunikacji wewnętrznej boty mogą obsługiwać większość procesów - od obsługi pytań pracowników o ścieżki rozwoju wewnątrz firmy lub tych dotyczących zarządzania benefitami, przez wsparcie IT, po prowadzenie szkoleń wprowadzających nowych pracowników do firmy.
  • Niektórzy wykorzystują asystentów głosowych także do tworzenia całodobowych helpdesków do załatwiania podstawowych spraw takich jak zgłaszanie wniosków urlopowych czy wypełnianie najważniejszych dokumentów pracowniczych.

Wirtualni asystenci kojarzą się przede wszystkim z infolinią, a to tylko jedno z wielu zastosowań chatbotów i asystentów głosowych. O tym, jak dynamicznie wzrasta wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie i życiu codziennym, świadczą chociażby środki, jakie co roku są przeznaczane na jej rozwój.

Według analizy przeprowadzonej przez Uniwersytet Stanforda (Artificial Intelligence Index Report 2021) w zeszłym roku wydano na ten cel globalnie prawie 68 mld dolarów, to o 40 proc. więcej niż w 2019 r.1

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sztuczna inteligencja w firmie

O popularności sztucznej inteligencji świadczy też jej szerokie zastosowanie, dobrze widoczne w raporcie firmy McKinsey (The state of AI in 20202), który wymienia 8 obszarów i 16 podobszarów wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Wśród nich są również zagadnienia charakterystyczne dla działów kadr w postaci procesów rekrutacyjnych i zarządzania wydajnością pracowników. Do tych zadań angażuje sztuczną inteligencję odpowiednio 10 proc. i 7 proc. firm, korzystających z jakiejkolwiek formy automatyzacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nowy trend w kadrach. Czy haerowcy powinni już zacząć bać się o pracę?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Genowefa 2021-05-29 03:15:19

    Nie prościej nazwać nieroby , pracownik pracuje w firmie razem z ludźmi a szczury chowają się po domach i udają że pracują ja bym im pół wypłaty płacił nie całą za pracę zdalną

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA