PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nowy szef Volkswagena zapowiada zmiany w strategii zarządzania firmą

Herbert Diess, który został nowy  prezesem Volkswagena zapowiedział, że pracę rozpocznie od wprowadzenia głębokich zmian w strategii zarządzania koncernem.

  • Autor:PAP/AT
  • 13 kwi 2018 12:21
Nowy szef Volkswagena zapowiada zmiany w strategii zarządzania firmą
Nowa struktura Volkswagena ma służyć usprawnieniu przekazywania decyzji pomiędzy poszczególnymi jednostkami wykonawczymi (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Zmiany w strukturze zarządzania Volkswagenem mają umożliwić szybsze podejmowanie decyzji w czasie zmian, jakie do przemysłu motoryzacyjnego wnoszą rozwijające się technologie samochodów autonomicznych i elektrycznych

Według oświadczenia Volkswagena, w wyniku reorganizacji koncernu jego działalność zostanie podzielona na sześć szerokich obszarów handlowych, a także wydzielony departament zajmujący się obecnością Volkswagena w Chinach. Nowa struktura ma służyć usprawnieniu przekazywania decyzji pomiędzy poszczególnymi jednostkami wykonawczymi.

Czytaj też: Herbert Diess prezesem Volkswagena

Nowa struktura Volkswagena obejmie m.in. podział działalności ze względu na segmenty rynkowe; dzięki temu powstaną komórki odpowiedzialne za produkty klasy luksusowej (marki Lamborghini i Bentley), premium (Audi), a także te przeznaczone dla rynku masowego (Volkswagen, SEAT i Skoda). Czwarty segment działalności koncernu, jakim jest produkcja ciężarówek i autobusów, ma być przygotowany do wejścia na rynki kapitałowe. Volkswagen nie zdradził szczegółów na temat pozostałych dwóch segmentów.

Herbert Diess, poprzednio związany z BMW, w 2015 został szefem marki Volkswagen. Jednym z najtrudniejszych zadań, z jakimi przyszło mu się wówczas zmierzyć, było załagodzenie sporu z radami pracowniczymi po tym, jak koncern rozpoczął realizację strategii cięcia kosztów.

Wielcy gracze przemysłu motoryzacyjnego - tacy, jak Volkswagen - znani z produkcji tradycyjnych samochodów, obecnie ścigają się z firmami stojącymi na pograniczu sektorów motoryzacji i nowych technologii (m.in. Waymo, Uber) o dominację na rynku nowych usług. Autonomiczna nawigacja, elektromobilność, a także usługi car sharingowe czy zautomatyzowana logistyka to tylko niektóre z wyzwań obecnie stojących przed firmami motoryzacyjnymi.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy szef Volkswagena zapowiada zmiany w strategii zarządzania firmą

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.