PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nowi pracownicy mają 90 dni, aby dowieść swojej wartości

Według ankiety przeprowadzonej przez firmę HR-ową Robert Half Finance & Accounting 54 proc. dyrektorów finansowych uważa, że nowo zatrudniony pracownik ma tylko trzy miesiące na udowodnienie swojej wartości. Kolejne 9 proc. sądzi, że powinien wystarczyć im miesiąc.

  • Autor:JP
  • 26 kwi 2016 15:52
Nowi pracownicy mają 90 dni, aby dowieść swojej wartości
Pierwsze dni w nowej firmie są kluczowe. (Fot.: Pixabay)
REKLAMA

– Dobre pierwsze wrażenie działa jeszcze przed rozpoczęciem pracy – uważa Paul McDonald, dyrektor wykonawczy w Robert Half. – Podczas rozmów kwalifikacyjnych kandydaci powinni dowiedzieć się, czego będzie się od nich oczekiwać przez pierwsze 90 dni pracy. Dzięki temu – jako nowi pracownicy – będą mogli się lepiej zaprezentować. Nie trzeba wiedzieć wszystkiego, ale menedżerowie będą oczekiwać wyników w krótkim czasie – wyjaśnia.

Jego zdaniem warto szybko poznać wiele osób w organizacji. Zrozumienie ich ról i priorytetów pozwoli natychmiast zacząć tworzenie wartości dodanej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

„Jak dużo czasu dasz nowemu pracownikowi na udowodnienie swojej wartości w nowej roli?”
„Jak dużo czasu dasz nowemu pracownikowi na udowodnienie swojej wartości w nowej roli?”

– Żeby zapewnić sobie dobry start, trzeba pojawić się w pracy wcześnie. To da czas ułożenie sobie dnia i sprawdzenie kalendarza. Nie warto za to być osobą, która wie wszystko. Zamiast chwalić metody działające w poprzedniej pracy, lepiej przynajmniej zapoznać się z nowymi – radzą eksperci z Robert Half.

Zaznaczają też, że zawsze pomocne jest proszenie o pomoc, dziękowanie za nią i nieizolowanie się od nowych kolegów.

Jednym ze sposobów wprowadzenia nowego pracownika do firmy jest tak zwany induction day. To pierwszy dzień w pracy. Nowozatrudniony poznaje wtedy szefa, a także opiekuna, który będzie mu na początku pomagał. Jest to tak zwany buddy, którego zadaniem podczas pierwszego dnia pracy jest oprowadzenie nowego współpracownika po firmie, przedstawienie innych zatrudnionych, opowiedzenie o sposobie działania przedsiębiorstwa oraz udzielanie wskazówek.

Oprócz induction day stosuje się również programy onboardingowe. Są one zdecydowanie dłuższe i mają nieco inny charakter. Ich głównym celem jest wprowadzenie pracownika w zakres jego obowiązków.

– Programy onboardingowe są konieczne w dzisiejszych czasach. Aby mieć dobrego pracownika, nie wystarczy tylko zatrudnić dobrego specjalistę. Ważne jest, aby od samego początku pracobiorca wchodził w firmę i sprawnie wdrożył się w swoje obowiązki – mówi Małgorzata Małecka, prezes MM Consulting Group.

*Badanie zostało przeprowadzone na podstawie rozmów telefonicznych z 2200 dyrektorami finansowymi losowo wybranych amerykańskich firm.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowi pracownicy mają 90 dni, aby dowieść swojej wartości

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.