PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nowe zawody, benefity, outsourcing: Oto cztery najważniejsze trendy współczesnego rynku pracy

W jakim kierunku zmierza sektor zawodowy, które zjawiska zyskują na popularności i czego oczekujemy od miejsca pracy?

  • Autor: jm
  • 13 lut 2017 15:30
Nowe zawody, benefity, outsourcing: Oto cztery najważniejsze trendy współczesnego rynku pracy
Wśród najważniejszych trendów na rynku pracy jest m.in. zmiana schematu pracy. (fot. pixabay)
REKLAMA

Rozwój nowoczesnych technologii oraz zmiany w tradycyjnym postrzeganiu kariery zawodowej przez społeczeństwo mają swoje odzwierciedlenie w rynku pracy, który całkiem gładko przyswaja nowości i dynamicznie na nie reaguje.

Inicjatorami tej ewolucji są w dużej mierze sami pracownicy, którzy stwarzają sobie zarówno nowe możliwości, jak i nieznane dotąd wyzwania. Oto 4 najważniejsze trendy współczesnego rynku pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

1. Nowe specjalizacje i aktualizacja “starych” zawodów

Jeszcze kilka lat temu rynek nie słyszał o brokerach informacji, trenerach biznesu, social media ninja, groomerach (psich fryzjerach) czy sommelierach (znawcach win). Zapotrzebowanie na specjalistów o silnie sprecyzowanych umiejętnościach i wąskim obszarze działania to znak naszych czasów i po ekspansji na branżę programistyczną, zaczyna rozprzestrzeniać się również poza nią. Na przestrzeni ostatnich 20 lat można zaobserwować dynamiczną ewolucję kadrowego krajobrazu, spowodowaną postępem cywilizacyjnym i technologicznym, globalizacją, a nawet modą.

O psie fryzury dbają groomerzy. (fot. pixabay)
O psie fryzury dbają groomerzy. (fot. pixabay)

Mamy do czynienia z rosnącym potencjałem społeczeństwa, które zaspokoiwszy potrzeby pierwszego rzędu, generuje popyt na ekspertów spełniających bardziej wyszukane aspiracje - chęć rozwoju czy pragnienie przynależności. Ten sam postęp inicjuje powstawanie miejsc pracy, których głównym zadaniem jest… niwelowanie jego skutków, jak na przykład analityk emisji dwutlenku węgla.

Przyczynia się także do przeobrażania dobrze nam już znanych profesji, w efekcie czego zawody, które do tej pory kojarzone były z wykształceniem humanistycznym, zaczynają się “technologizować”. Współczesny marketing manager musi już nie tylko wykazywać się kreatywnością i doskonałymi zdolnościami interpersonalnymi, ale także pozostawać na bieżąco z wirtualnymi narzędziami do analizy, a nawet posiadać wiedzę z zakresu języków programowania.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe zawody, benefity, outsourcing: Oto cztery najważniejsze trendy współczesnego rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.