PARTNERZY PORTALU

Cyfryzacja wyzwaniem dla biznesu. To od niej zależy przetrwanie firm

  • Anna Trojanowska
    AT
  • 26 lis 2019 16:27

84 proc. menedżerów uważa cyfryzację za kluczowe wyzwanie biznesu, które będzie w najbliższych latach decydować o przetrwaniu wielu firm na rynku. Potwierdza to 84 proc. menedżerów. Dlatego w coraz większej liczbie firm technologie stają się ważnym elementem strategii biznesowej - wynika z badania Hatalska Institute.

Cyfryzacja wyzwaniem dla biznesu. To od niej zależy przetrwanie firm
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • 9 na 10 przedstawicieli biznesu w Polsce badanych przez Hatalska Institute twierdzi, że transformacja cyfrowa zmienia charakter branż i daje im nowe możliwości rozwoju.
  • Jednocześnie jest dużym wyzwaniem - aż 7 na 10 projektów o dużej skali związanych z tym trendem ponosi biznesową porażkę.
  • Jedno jest pewne - cyfryzacja będzie w najbliższych latach decydować o przetrwaniu wielu firm na rynku. Potwierdza to 84 proc. menedżerów uczestniczących w globalnym badaniu SAP i Oxford Economics.

Według analiz firmy IDC, globalne wydatki na transformację cyfrową osiągną do końca 2019 roku wartość 1,7 biliona dolarów. To o 42 proc. więcej, niż w 2017 roku. Firmy inwestują głównie w takie technologie, jak m.in. internet rzeczy, chmura obliczeniowa, analiza predykcyjna, Big Data, uczenie maszynowe czy blockchain. O każdym z tych trendów mówi się, że może zmienić lub już zmienia biznesowy stan gry.

- Trudno się dziwić, że według 84 proc. respondentów globalnego badania SAP i Oxford Economics to właśnie transformacja cyfrowa jest kluczowa do przetrwania ich firm na rynku do 2022 roku. Jednocześnie jednak tylko 3 proc. firm biorących udział w tym badaniu deklarowało, że zakończyło transformację wszystkich swoich procesów. O cyfryzacji dużo się mówi, ale w wielu branżach wciąż dopiero się ona rozpędza. W nadchodzących latach można się więc spodziewać kolejnych znaczących wzrostów inwestycji na ten cel, co będzie napędzać konkurencję w zakresie wykorzystania technologii - przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

Cyfrowy portret klienta

Na wyobraźnię biznesu wpływają udane historie wdrożeń, które realnie rozwinęły decydujące się na nie firmy. Zbiera je m.in. Casebook przygotowany niedawno przez SAP - firmy działającej na rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw. Przedstawia on 25 projektów, które w udany sposób odmieniły firmy dzięki transformacji cyfrowej.

Czytaj też: W firmach trwa cyfrowa transformacja. Zmiany są rewolucyjne

W raporcie znalazł się przykład wdrożenia przeprowadzonego w mBanku, który stworzył kampanie dopasowane do potrzeb konkretnych klientów. Stosując narzędzia analizy predykcyjnej opracowano 200 modeli sprzedażowych, obrazujących potrzeby różnorodnych konsumentów. Oparto je na ponad 5 tys. zmiennych, przetwarzanych przez system. W ten sposób bank dziesięciokrotnie zmniejszył liczbę danych, potrzebnych do osiągnięcia tego samego wyniku sprzedażowego, co przed wdrożeniem. Poprawił także efektywność ofert kredytowych i oszczędnościowych.

Chmura rozładuje korek

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfryzacja wyzwaniem dla biznesu. To od niej zależy przetrwanie firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA