84 proc. menedżerów uważa cyfryzację za kluczowe wyzwanie biznesu, które będzie w najbliższych latach decydować o przetrwaniu wielu firm na rynku. Potwierdza to 84 proc. menedżerów. Dlatego w coraz większej liczbie firm technologie stają się ważnym elementem strategii biznesowej - wynika z badania Hatalska Institute.

- 9 na 10 przedstawicieli biznesu w Polsce badanych przez Hatalska Institute twierdzi, że transformacja cyfrowa zmienia charakter branż i daje im nowe możliwości rozwoju.
- Jednocześnie jest dużym wyzwaniem - aż 7 na 10 projektów o dużej skali związanych z tym trendem ponosi biznesową porażkę.
- Jedno jest pewne - cyfryzacja będzie w najbliższych latach decydować o przetrwaniu wielu firm na rynku. Potwierdza to 84 proc. menedżerów uczestniczących w globalnym badaniu SAP i Oxford Economics.
Według analiz firmy IDC, globalne wydatki na transformację cyfrową osiągną do końca 2019 roku wartość 1,7 biliona dolarów. To o 42 proc. więcej, niż w 2017 roku. Firmy inwestują głównie w takie technologie, jak m.in. internet rzeczy, chmura obliczeniowa, analiza predykcyjna, Big Data, uczenie maszynowe czy blockchain. O każdym z tych trendów mówi się, że może zmienić lub już zmienia biznesowy stan gry.
- Trudno się dziwić, że według 84 proc. respondentów globalnego badania SAP i Oxford Economics to właśnie transformacja cyfrowa jest kluczowa do przetrwania ich firm na rynku do 2022 roku. Jednocześnie jednak tylko 3 proc. firm biorących udział w tym badaniu deklarowało, że zakończyło transformację wszystkich swoich procesów. O cyfryzacji dużo się mówi, ale w wielu branżach wciąż dopiero się ona rozpędza. W nadchodzących latach można się więc spodziewać kolejnych znaczących wzrostów inwestycji na ten cel, co będzie napędzać konkurencję w zakresie wykorzystania technologii - przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.
Cyfrowy portret klienta
Na wyobraźnię biznesu wpływają udane historie wdrożeń, które realnie rozwinęły decydujące się na nie firmy. Zbiera je m.in. Casebook przygotowany niedawno przez SAP - firmy działającej na rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw. Przedstawia on 25 projektów, które w udany sposób odmieniły firmy dzięki transformacji cyfrowej.
Czytaj też: W firmach trwa cyfrowa transformacja. Zmiany są rewolucyjne
W raporcie znalazł się przykład wdrożenia przeprowadzonego w mBanku, który stworzył kampanie dopasowane do potrzeb konkretnych klientów. Stosując narzędzia analizy predykcyjnej opracowano 200 modeli sprzedażowych, obrazujących potrzeby różnorodnych konsumentów. Oparto je na ponad 5 tys. zmiennych, przetwarzanych przez system. W ten sposób bank dziesięciokrotnie zmniejszył liczbę danych, potrzebnych do osiągnięcia tego samego wyniku sprzedażowego, co przed wdrożeniem. Poprawił także efektywność ofert kredytowych i oszczędnościowych.
Chmura rozładuje korek


Słowa kluczowe
- SAP Polska
- Tomasz Niebylski
- Port Morski w Hamburgu
- Instytut IDC
- IDC
- Fortune 500
- Bloomberg
- Atos
- CenturyLink
- Hatalska Institute
- Oxford Economics
- mBank
KOMENTARZE (0)