PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

4 Design Days - NA ŻYWO

27-30 STYCZNIA 2022
MCK W KATOWICACH
TRWA TRANSMISJA

PROPERTY FORUM ŚLĄSK Pytania o przyszłość regionu. Biura • Edukacja i rynek pracy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Nowe spojrzenie na rynek pracy. Te trendy zostaną z nami w 2022 roku

Pandemia niewątpliwie wywołała transformację rynku pracy. Niektóre z zaistniałych tendencji znalazły uznanie, inne niekoniecznie. Które będą trendami w 2022 r.?

  • Autor: jk
  • 12 gru 2021 0:01
Nowe spojrzenie na rynek pracy. Te trendy zostaną z nami w 2022 roku
Dostrzeganie potrzeb samorozwoju i pozyskiwania nowych kompetencji sprzyja otwartości na reskilling (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Dostrzeganie potrzeb samorozwoju i pozyskiwania nowych kompetencji sprzyja otwartości na reskilling. Aż 3 na 4 pracowników biorących udział w badaniu OLX Praca jest gotowych przekwalifikować się lub przebranżowić, aby otrzymać pracę.
  • 70 proc. badanych uważa, że Polska będzie coraz bardziej otwierać się na gig economy.
  • Podczas pandemii na znaczeniu zyskała praca zdalna oraz well-being.

OLX Praca we współpracy z Instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia przeprowadził wśród pracodawców i pracowników badania na temat rozwiązań, które zostały wdrożone przez firmy podczas pandemii oraz weryfikacji zjawisk, które mają szansę utrzymać się dłużej na rynku pracy. Jakie będą trendy w 2022 r.?

Poszerzanie kompetencji

W oczach pracowników IT to kierunek, który zdecydowanie zdominuje rynek. Praca w charakterze programisty lub pracownika branży IT jest przez nich postrzegana jako tzw. zawód przyszłości. Nie dziwi więc, że w opinii pracowników to właśnie kompetencje cyfrowe są kluczowe.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z badania wynika, że osoby pracujące zdalnie lub hybrydowo najczęściej chciałyby poszerzać wiedzę właśnie z obszaru IT (23 proc. wskazań), umiejętności zarządzania czasem (20 proc.) oraz pracy z nowymi technologiami (18 proc.).

Dostrzeganie potrzeb samorozwoju i pozyskiwania nowych kompetencji sprzyja otwartości na reskilling. Aż 3 na 4 pracowników jest gotowych przekwalifikować się lub przebranżowić, aby otrzymać pracę. Jednocześnie według pracowników, którzy chcieliby rozwijać swoje kompetencje, tylko co drugi pracodawca stwarza taką możliwość.

Z kolei co trzeci badany przez firmę Michael Page (32 proc.) przyznał, że przekwalifikował się. Jeszcze więcej, bo 34 proc. ankietowanych zainwestowało w podniesienie swoich kompetencji. Co istotne, 64 proc. chce doskonalić swoje umiejętności, 53 proc. czuje potrzebę zdobycia nowych kompetencji wymaganych na aktualnym stanowisku, a 37 proc. chciałoby lepiej przygotować się do objęcia nowego stanowiska w przyszłości.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Nowe spojrzenie na rynek pracy. Te trendy zostaną z nami w 2022 roku

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Natalia 2021-12-12 00:13:23

    Co to za bełkot...??!! Polecam lekturę aktu prawnego, który nazywa się USTAWA z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim i kolejne nowelizacje.

    • Verus 2021-12-12 15:52:10

      W zawodzie dziennikarza jest obecnie mnóstwo gamoni, którzy nie mają pojęcia o poprawnej polszczyźnie. Na zajęciach ze stylistyki i gramatyki j. polskiego ich wypociny są omawiane jako przykład żenująco napisanego tekstu. Dziennikarzy interesuje chyba wszystko, tylko nie kultura języka.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.