Niższe podatki dla firm inwestujących w kulturę?

Jeśli nie zadbamy o kulturę, zaczną podupadać inne dziedziny ludzkiej działalności. Dialog kultury z biznesem musi być efektywny. Bez tego stracą wszyscy. To konkluzja płynąca z dyskusji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2018.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Niższe podatki dla firm inwestujących w kulturę?

- Jeśli muzeum będzie zamknięte, nie skorzystają sklepikarze czy restauratorzy itd., to wszystko się zazębia. Sukces mierzymy, wypracowując wykres mierzalnych parametrów – na ile nocy zatrzymują się turyści, ile posiłków zamawiają, jak to się przekłada na podatki, jaki jest model zatrudnienia? Jeśli wiemy, że inwestowanie w kulturę opłaca się np. w Katowicach, to zaczynamy inwestować w inne regiony. Rolą rządów powinno być stworzenie przyjaznego środowiska dla kultury i dbałość o peryferie, by te satelitarne miejscowości chciały się w to zaangażować, by nie narzucać im niczego z góry, ale pozwolić, by partycypowały w tym, co się dzieje w większych ośrodkach – mówił Pete Kercher, założyciel i członek Europejskiego Instytutu Projektowania i Niepełnosprawności, ambasador Design for All Europe.

Dodał, że w całej Europie istnieją modele, obniżające podatki dla firm inwestujących w sztukę.

– To sposób, za pomocą którego strefę publiczną można zachęcać do inwestowania w kulturę bez robienia tego bezpośrednio, ale dając ludziom swobodę inwestowania bez włączania ich w debatę polityczną. To, czego nam potrzeba, to wielokierunkowy dialog. Pamiętajmy, że ważna jest także współpraca na poziomie wolontariatu. Musimy szukać płaszczyzn styku pomiędzy kulturą a biznesem – podkreślał Kercher.

Artykuł powstał podczas dyskusji „Kultura, miasto, gospodarka” w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.