Niezależni eksperci mają pomóc Facebookowi

Facebook ujawnił szczegóły dotyczące niezależnej rady eksperckiej, którą zamierza powołać w tym roku. Rada ma się składać z ekspertów m.in. w dziedzinie prywatności, praw obywatelskich, wolności wypowiedzi i dziennikarstwa - podał serwis Gizmodo.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Niezależni eksperci mają pomóc Facebookowi

Facebook zapowiedział powstanie rady w listopadzie 2018 roku. Ma ona być "zróżnicowanym gronem nawet 40 światowych ekspertów" wybieranych na trzyletnią kadencję z możliwością jednokrotnej reelekcji. Zgodnie z zapowiedzią koncernu specjaliści będą otrzymywali wynagrodzenie w stałej wysokości, a ich tożsamość będzie jawna.

Członkowie pierwszej kadencji rady zostaną wybrani przez Facebooka, a kolejni będą wyznaczani przez ustępujący skład. W pracach organu nie będą mogli brać udziału obecni ani byli pracownicy firmy. Koncern zapowiedział, że nie będzie miał wpływu na odwoływanie członków. Serwis Gizmodo podkreślił, że choć rada będzie dysponowała dużą niezależnością, jej pracom będą towarzyszyć pracownicy Facebooka. Ich zadaniem ma być "pomoc radzie i gwarancja wykonania podejmowanych przez nią decyzji".

Firma Marka Zuckerberga podała, że rada będzie odpowiedzialna za nadzór nad procesem podejmowania "decyzji, które stanowią dla firmy największe wyzwanie" w zakresie moderacji treści. Według Gizmodo chodzi o odwołania od decyzji firmy zarówno przez użytkowników serwisu, jak i przez pracowników Facebooka. Rada będzie działać w panelach złożonych z wybranych członków. Będą one miały do dwóch tygodni na sformułowanie popartego odpowiednim wyjaśnieniem stanowiska w danej sprawie. Uzasadnienia decyzji mają być dostępne publicznie

Według mediów planowana niezależna rada ekspercka ma stanowić odpowiedź na zarzuty dotyczące przejrzystości działania Facebooka. Gizmodo przypomniało, że na początku lutego upłynie piętnaście lat od powstania serwisu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.