Nieumiejętność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów

- Polskim menedżerom brakuje koncepcji na to, jak budować trwale swój autorytet na czymś innym niż tylko władza formalna i miejsce w firmowej strukturze gradacji - mówi Joanna Malinowska-Parzydło, CEO Personal Brand Institute.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nieumiejętność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów

Dlaczego zdecydowała się pani na rezygnację z pracy w dziale HR w TVN, aby wspierać innych w budowaniu marki osobistej?

Joanna Malinowska-Parzydło, CEO Personal Brand Institute autorka bloga „Jesteś Marką", założycielka i prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu: - Opuściłam stanowisko dyrektora personalnego TVN, ponieważ przez lata budowałam swoją markę osobistą. Dzięki temu mogłam zrezygnować z atrakcyjnej pracy w znanej firmie, aby móc realizować swoje marzenia i koncepcje biznesowe oraz inwestować w tworzenie własnej firmy.

Marka osobista pomogła?

- Mocna marka sprawia, że jesteśmy znani ludziom z naszego biznesowego kręgu jako osoby wartościowe i dostawcy konkretnych wartości. W moim środowisku biznesowym reakcja na informację o zmianie pracy była natychmiastowa. Prezesi innych firm poinformowani dzięki zmianie profilu na LinkedIn bezzwłocznie skorzystali z okazji, aby osobę o mocnej reputacji stratega i doradcy HR poprosić o wsparcie w zakresie budowania strategii, zarządzania zmianą, tworzenia kultury organizacyjnej i w budowaniu marki przywództwa w dojrzałych organizacjach, którymi zarządzają.

Czyli warto inwestować w markę osobistą?

- Zdecydowanie tak, choć nie każdy musi. To projekt dla ludzi zdeterminowanych i wytrwałych. Dzięki budowaniu marki zyskujemy wolność osobistą i łatwiej podejmować nam życiowe wyzwania i decyzje. Dokonujemy własnych wyborów, które wynikają z przemyślanej koncepcji siebie i strategii na własne życie czy to zawodowe, czy prywatne.

W dzisiejszych czasach posiadanie pomysłu na siebie i samoświadomość decydują o sukcesie w procesach rekrutacji. Menedżerowie HR zaczęli zatrudniać pracowników, zwracając uwagę na ich markę osobistą, a więc na to, jaka jest ich dotychczasowa już nie skuteczność, ale wartość i reputacja w opinii innych oraz na to, co wyróżnia kandydatów z tłumu im podobnych. Rekruter patrzy na to, jaką wartość dana osoba może wnieść do firmy. Marka jest obietnicą składaną przez partnerów, firmy czy też pracowników.

Czy pracownik, budując markę osobistą, buduje również markę firmy?

- Oczywiście. Wizerunek pracodawcy budują wszyscy pracownicy, nie tylko dział HR, zarząd, czy dział komunikacji. Personel swoim zachowaniem i postawą buduje markę firmy. Niestety działa to w obie strony - bardzo szybko może ją także zrujnować, zwłaszcza w dobie rozwiniętych portali społecznościowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Szymon 2014-04-03 21:38:57

Oj, Pani manager po prostu miała dość pracy w korporacji, na każde zawołanie byle menedżera. Teraz ma Stowarzyszenie Mentorów, wymyśli się certyfikaty, proces certyfikacji co roku odnawiany i już ... Zgodnie z modelem, rób kasę na tych co szkolą/coachują/mentorują innych. To łatwy łup , bo oni są świadomi, że szkolenie jest potrzebne.

NiT 2014-03-31 16:55:41

A to takie elementarnie proste.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.